Hei!

Jeg er altså så dårlig at jeg føler jeg er i ferd med å bryte totalt sammen. Jeg er helt kraftløs. Å skrive på tastaturet er en enorm anstrengelse. Jeg er helt stresset, og har en følelse i brystet som minner om når man blir vettskremt og har "hjertet i halsen". Jeg har ikke angst, og denne utmattelsen og stresset har jeg hatt en stund nå, spesielt etter at jeg begynte med Liothyronin. Ja jeg skrev jo om disse ilingene og en del annet senest i går. Men i dag har jeg krasjet TOTALT! Jeg bare gråter og er helt ute å kjøre! Det kan jo kanskje være at stoffskiftet mitt er blitt lavere? Men ut i fra det jeg har lest her og andre steder, virker det som det er binyrene mine det er noe galt med. Så jeg har bestemt meg for å ta en test via et laboratorium som ikke krever henvisning. Men dette vil vel ta uker?

Jeg holder seriøst på å bryte sammen her og nå, men har ingen medisinske instanser å kontakte. Da er det bare snakk om ME og psykisk, og blir bare en belastning uten hjelp. Ingen, hverken fastlege, Balder eller sykehus har villet ta binyreprøver av meg så langt. Jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre nå, fordi kroppen min kollapser og ingen hører på meg.

Jeg har lest et sted at man kan smøre med hydrokortison. Vil det kunne hjelpe akutt? Kan man bruke det ved amming? Må man til legen for å få det? Hvilken krem er dette? Dette har jeg NULL peiling på.

Hvis det er binyrene mine, kan dette bli farlig uten behandling?

Akkurat nå trenger jeg å få det inn med teskje, for jeg greier ikke å undersøke så mye selv. Så hvis noen har noen råd, mottas de med YTTERST stor takknemlighet! Jeg vet jeg høres rimelig desperat ut nå, men det er jeg også.

Balders kostråd og langtidsplan er vel og bra, men akkurat nå er det altså helt akutt. For et mareritt!

Hilsen Herdis