Det slutter ikke å forundre meg at folk som jobber i typiske serviceyrker selv ikke vet at de gjør det.

Leger er under kategorien serviceyrke og deres jobb er jo nettopp å yte en service, som å hjelpe folk til å bli friske eller i det minste til å fungere det beste pasienten kan alt ettersom hvordan syk pasienten er. Som lege burde man jo virkelig være lydhør for den man skal yte service for om ikke kan det jo virkelig gå galt og i verste fall ende med døden. Kanskje man skulle innføer et saksøkningssystem som i USA, for de blir i hvertfall ikke detaljer oversett av fare for at man kan bli saksøkt for millioner.

Min lege sa i hvertfall til meg når jeg fortalte om min egyptiske tannlege som var utdannet i egypt at, grunnen til at hun sa jeg ikke skulle ha vanlig bedøvelse (med adrenalin) var at de i usa var så nøye fordi de var redd for å bli saksøkt. Litt adrenalin var jo bare bra. Hallo......... dersom det er en liten sjanse for at adrenalinet kan trigge stoffskifte, er det ikke da bedre å bruke noe annet???????

Innføring av større konsekvenser dersom legene gjør galt er slettes ikke dum tenker jeg nå for slik det er slipper de jo unna med, ja, i verste fall drap