Sitat Opprinnelig skrevet av uheldig Vis post
Ønsker å tillegge at jeg selv har lang utdannelse. 7 år etter VGS som resulterte i hovedfag innenfor mitt fagfelt og at jeg før sykdom har vært ansett som en ressursperson for de svakere stilte i samfunnet. Under normale omstendigheter skulle jeg kunnet å gitt endokrinologen betydelig motstand. SLik min helsetilstanden har blitt og for øyeblikket er, har jeg tilstrekkelige utfordringer i det daglige. Skulle jeg imidlertidig formen vært på topp kunne kompetanse innen juridiske og medisinske fag selvfølgelig vært av stor nytte
Vel, jeg syns det virkelig er helt forkastelig at du skulle måtte føle deg dum og underdanig... Fordi du er syk! Ønsker deg all mulig hell og lykke, og måtte du snart finne din styrke og kraft igjen Samtidig undrer jeg meg stadig over, hvorfor det i så mange tilfeller blir en slags maktkamp på legekontorene; der det ikke er noen tvil om at pasienten har rett.. Og hvorfor er det så vanlig at pasienten går ut og føler seg dum? Min mistanke er jo den, at forestillingen om at "legen alltid har rett" hersker i stor grad i samfunnet , og dessverre også i blandt legene selv.. Hva skjedde med "Pasienten - ekspert på egen sykdom" undervisningen?