Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Forskel på antistoffer?
Threaded View
-
21-07-10, 22:05 #8
Sv: Forskel på antistoffer?
Det har jeg Lilli

Auto betyr "av seg selv".
En betegnelse som i seg selv forteller at man vet meget lite om dette.
Av seg selv betyr jo : Sykdommen starter altså, og men visste ikke hvorfor når man tok ibruk termen.
I dag vet man at det er immunsystemet som av uviss grunn begynner å produsere antistoffer som er spesialdesignet på bestemte celler.
Det kan være reumatisk, det kan være mot spyttkjertler, det kan være mot spesielle deler av oss som feks myelinet (MS)
Og det kan være mot kjertlens TSH-reseptorer (Graves)
Noen av disse sykdommene har man virksomme medisiner, mot andre ikke.
Graves kureres ved at man introduserer "Fake Jod" i blodet. Man benytter et lignende stoff som kjertelen så benytter til å produere stoffskiftehormoner som derved blir uvirksomme. (Fluor) I mellomtiden spiser man Levaxin for å prøve å opprettholde stoffskiftet.
Grunnlaget for immunapparatets antistoffproduksjon bortfallerfaller og man er kurert.
Vel - ingen regel er uten unntak. Det lykkes ikke alltid......
Jeg så du fikk en masse linker - håper jeg ikke tar helt feil....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Liothyrin og Armour -forskel?
Av gitteh i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 04-09-07, 11:06 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat
Bokmerker