Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Tråd: Taninas dagbok
Hybrid View
-
16-07-10, 17:44 #1
Sv: Taninas dagbok
Jeg hadde dette noen ganger da jeg gikk på Levaxin.
Det gikk over med kloramphenicol hos meg.
Jeg vet enda ikke hvorfor jeg fikk det, men dosen var for lav, og det var sommer og sol.....
Meget trolig at jeg også hadde D-vitamin mangel på den tia.
Som med så mye annet har jeg ikek sett noe til dette etter at jeg begynte med Tyroide hormoner.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-07-10, 21:33 #2
Takk for svar, smgj og n'Finn!

Nå skal jeg straks sette i gang med kveldens varme omslag og kamillete.
n'Finn: Ja, jeg tror at dosen min er for lav nå. Og jeg vurderer virkelig å forsøke i det minste kombinasjonsbehandling, eller tyroid. Men det siste er vist dyrt, har jeg skjønt.
Jeg tenkte at visse bakterier ikke trives så godt i kroppstemperatur, men bedre i nesa, for der er temperaturen lavere. Slik kan det jo være med dette også. Og han sa at det var om å gjøre å varme øyelokkene litt. Så om dosen min var høyere, så ville jo kroppstemperaturen min også være det, og dermed også de ytre delene av meg. Siden det vil ta tid før jeg kommer til fastlegen, kanskje jeg skal øke litt til. Se hvordan det går. Dette er bare en del av bildet, da. Det er flere tegn til at stoffskiftet mitt ikke er på høyden nå, selv om jeg har fått i meg betydelig mer D-vitamin denne våren/sommeren enn noengang tidligere. Hm... håper ikke det forverrer dette? Nå er jeg trøtt, så jeg fabler litt her.
Jeg får sove på det, som de sier.
-
16-07-10, 22:08 #3
Man er jo så redd for å gi folk nok enda de ofte har gått med for lavt alt for lenge.
Om dosen har vært (50/75) en stund går det fint å øke til 100 hver dag - i første omgang......
Man skremmer med ordet "overdose", som vi jo forbinner med noe svært negativt. Jeg mener jo at vi bør ha litt for høy dose en stund, for liksom å komme ut av hengemyra.
Jeg har iallfall bare hatt gode erfaringer med det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-07-10, 08:57 #4
Ja, men jeg merker at jeg har veldig vanskelig for å gå ut av "flink pasient"-mønsteret her, og begynne å øke på egen hånd. Jeg var ikke "flink" som nektet statiner, da.
Og jeg er nok også veldig redd for å innse at jeg stadig vil trenge mer tyroksin for å opprettholde et godt stoffskifte. Jeg har på en måte gått og trodd at det var mulig å holde igjen, og til og med snu utviklingen. Egentlig tror jeg at dette er den store bøygen for meg.
-
17-07-10, 12:27 #5
Jo, jeg forstår deg - jeg var der i 16år selv......
Min erfaring med det er svært dårlig.
Hvis all thyroxinen må komme fra Levaxin, trenger man omtrent 2 x kg kroppsvekt om dagen.
For å undersøke om man trenger mer.
Det er nok flere metoder, jeg bruker å ta en dobbelt dose en dag, og evaluere symptomene de nærmeste dagene.
(man kan jo "glemme" seg ?)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-07-10, 13:29 #6
Takk for forståelsen!
Jo, jeg "glemte meg" faktisk i dag.
Jeg tenker at jeg fort kan redusere litt, om det viser seg å bli for mye for meg.
Et av rådene til øyelegen var å kjøpe Johnson & Johnson babyshampoo for å vaske vippene lett med q-tips. Det brukte de å si til pasienter som skulle laseropereres.
Men ingen jeg var innom i går eller i dag har det. Så kanskje jeg skal undersøke om helsekosten har en tilsvarende fra Urtekram, f.eks.? Jeg kjenner jeg enkelte ganger blir så irritert når jeg går innom apoteker som nå har alskens dritt og rask, ikke selger gamle, kjente kvalitetsmerkevarer. Selvfølgelig er det slett ikke sikkert at alt J&J lager er bra, men de har veldig god tanntråd og en hel del andre produkter som det nå ikke går an å få tak i lenger, på grunn av dette kjedetyranniet.
Da skal jeg gå innom helsekostbutikken og høre.
Selv om været er lummert og fuktig, skal jeg nå være flinkere til å få frisk luft og dagslys.
-
17-07-10, 19:35 #7
Jeg begynner å merke større motivasjon og tiltakslyst. Men jeg har vært veldig ukonsentrert de siste dagene.
Jeg har begynt å ta tak i det at jeg skal se på mennesker og passerende biler. Legge merke til ting. Dette var jeg veldig flink til før, men i en ganske vanskelig periode i livet så mistet jeg liksom interessen for og evnen til å se på folk, se dem inn i øynene. Det siste året ble dette merkbart verre igjen, og jeg så heller ikke på folk jeg gikk rett forbi.
Det ble vanskeligere å lese, for øynene bevegde seg ikke i rette linjer. Dette har jeg lagt spesielt merke til den siste uka. (Kanskje fordi jeg faktisk har mer energi til å se disse tingene?) Jeg kunne se på filmer og andre TV-program, og jeg tenkte på andre ting, og så var det jeg hadde sett rett på som forduftet! Det samme med musikk.
Jeg har gitt meg selv oppgaver når jeg er ute. F.eks. lære meg bilmerker når jeg kjører. Eller se på hva slags klær folk bruker. Se på farger og nyanser. Stiler.
De siste par ukene har vært veldig sosiale. Det har gått greit, men jeg har blitt ganske mettet av inntrykk og av nærhet til andre. Men jeg synes at jeg oppfører meg friere overfor andre, at jeg er mer nærværende. Det er en god utvikling, synes jeg.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35

Svar med sitat

Bokmerker