Viser søkeresultater 1 til 10 av 45

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Standard Sv: Taninas dagbok

Etter å ha gått nøyaktig 1 uke på antibiotika-dråper i dag, som øyelegen sa skulle være nok denne gangen, har nå øynene blusset opp igjen. (Jeg har altså ikke sluttet ennå). Det er særlig det ene øyelokket som er hovent og det kommer hvitt verk fram i øykroken.
    Jeg har hatt besøk, og har derfor vært noe slurvete med vitaminene og mineralene mine. Fra og med i dag tar jeg igjen full pakke. (Det er i grunnen ganske mye, synes jeg.) Jeg skal lese det rexxy69 skriver om kosttilskudd. Jeg vil gjerne ha K2 og E-vitaminer av god kvalitet og uten soya i.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Etter å ha gått nøyaktig 1 uke på antibiotika-dråper i dag, som øyelegen sa skulle være nok denne gangen, har nå øynene blusset opp igjen
    Har du forsøkt å skylle øynene med kamillete? Trekk kamillete ca. 5 minutter og avkjøl. Bruke et øyeskylleglass og skyll øynene så ofte du føler behov for det. Bruk teen på en bomullspad for å vaske ut vet gule fra øyekroken.

Hadde en periode med øyebetennelser/katarr for en tid tilbake og det funket.
    I motsatt fall bør du ha annen antibiotika som tar betennelsen raskere - 1 uke og blusser opp igjen er ikke rett type antibiotika.

H:-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Tanina, jeg hade en slik øyeinfeksjon tidligere i vinter. Først gikk jeg på Kloramfenikol. Så kom jeg til øyelege og han satte meg på Cilox, han sa at den var mer bredsprektret enn Kloramfenikol.

En annen ting er at leger kan si forskjellig om hvor ofte du skal dryppe øynene. Jeg fikk en uåpnet Kloramfenikol av mannen min, og hans lege skrev "Hver 2. time første 2-3 dager, deretter hver 4-6 time". Legen min skrev hver 4. time, det blir litt forskjell. I tillegg er det viktig med vaselinsalve med samme antibiotika på natten, ellers blir det for langt opphold.

rexxy69, kamille var et godt tips! Jeg har nå min femte øyeinfeksjon siden jul, og føler meg litt oppgitt over hvor sårbare øynene er blitt etter at jeg ikke lengre produserer tårevæske.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Tanina, jeg hade en slik øyeinfeksjon tidligere i vinter. Først gikk jeg på Kloramfenikol. Så kom jeg til øyelege og han satte meg på Cilox, han sa at den var mer bredsprektret enn Kloramfenikol.

En annen ting er at leger kan si forskjellig om hvor ofte du skal dryppe øynene. Jeg fikk en uåpnet Kloramfenikol av mannen min, og hans lege skrev "Hver 2. time første 2-3 dager, deretter hver 4-6 time". Legen min skrev hver 4. time, det blir litt forskjell. I tillegg er det viktig med vaselinsalve med samme antibiotika på natten, ellers blir det for langt opphold.

rexxy69, kamille var et godt tips! Jeg har nå min femte øyeinfeksjon siden jul, og føler meg litt oppgitt over hvor sårbare øynene er blitt etter at jeg ikke lengre produserer tårevæske.
    Hei Ruth, du skrev før meg! Takk for råd og hjelp!
    Nå bruker jeg tobrasone, før har jeg brukt kloramfenikol, en fusidin-type som jeg ikke husker nøyaktig hva het, terramycin i kombinasjon med tobrasone et par ganger, cilox, og nå tobrasone igjen, alene.
    Nå drypper jeg også med tårevæske, viscotears, men da jeg prøvde simplex i natt, ble jeg altså akutt mye rødere, hovent øyelokk og med hvit verk. (Ikke så gult som før).
    Hver 2. time var jo veldig ofte, og jeg har fått beskjed om enten, fire, fem eller seks ganger per dag. (Med eller uten nattsalve, eller kombinasjonssalve).
    Jeg skifter vanligvis putevar hver natt når det står på, men jeg glemmer det når øynene har blitt finere. Det blir likevel ikke sjeldnere enn hver andre eller tredje dag.

Forresten tror jeg det er en annen sammenheng her. Jeg har nemlig blitt mye tørrere i huden igjen de siste par dagene, hvilket var blitt mye bedre i sommer.

Nei, nå må jeg ta denne handleturen. Kanskje holder det med litt ekstra innsats med skylling og nok D- og C-vitaminer.
    Ellers får jeg ta en ny telefon til øyelegen...

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

I dag har jeg dryppet ofte, og nå ser det ut til å hjelpe. Selvfølgelig etter at jeg fikk en time i morgen tidlig, hos en vikar...
    Jeg tror ikke kamilleteen var helt trygg. Jeg synes det var små rusk i den likevel. Men jeg lå med sterile kompresser som var dyppet i kamilleteen.

Jeg har dårlig ånde for tiden. Det iser veldig på den ene siden, og jeg må bruke tanntråd veldig ofte. (Jeg bruker Kingfisher tannkrem, uten fluor.)

Håret raser fremdeles av meg.

Fastlegens kontor var sommerstengt.

Jeg utsetter ting og sliter med å få lagt meg, og å stå opp.

Sier mange feil ord.

Jeg har ikke lyst til å lage mat, selv om jeg er sulten.

Når jeg våkner er øynene hovne og tørre.

Men nå er jeg veldig trøtt, og skal legge meg. Natta!

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

En annen øyelege, og et helt annet opplegg. Han kunne til og med snakke og forklare. Og så: Han sa at jeg hadde betennelse i øyelokkene! Da jeg forklarte om mine øyelokk- og øyevippsymptomer til den andre, bare prellet det av.
    Hva som nå gjelder, er om jeg kan bli bra av det uten tetrasykliner. (Har virkelig ikke lyst til å ta det. Det skulle legges på passe varme kompresser, i tillegg til tobrasone og cilox salve. (Ja, ikke samtidig, da).

Jeg skal straks lage meg noe kamillete til å ha på kompresser til å legge på øynene. (Han sa det var greit).

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Så bra at du iallfall har funnet noen som er interessert og har en teori. Krysser fingrene for at du får tatt knekken på det.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Har du forsøkt å skylle øynene med kamillete? Trekk kamillete ca. 5 minutter og avkjøl. Bruke et øyeskylleglass og skyll øynene så ofte du føler behov for det. Bruk teen på en bomullspad for å vaske ut vet gule fra øyekroken.

Hadde en periode med øyebetennelser/katarr for en tid tilbake og det funket.
    I motsatt fall bør du ha annen antibiotika som tar betennelsen raskere - 1 uke og blusser opp igjen er ikke rett type antibiotika.

H:-)
    Hei rexxy69! Og takk for tipset! Jeg har prøvd det før, men ikke denne våren, for jeg er så redd for å få urenheter i vannet. Jeg kan selvfølgelig bruke teposer, men jeg har ikke kommet så langt ennå, siden det er så gjenstridig selv med sterke antibiotikakurer. Jeg har nemlig brukt mange forskjellige, både alene og i kombinasjon. Jeg har ellers skylt en god del med øyebadevann som kommer i små engangsdoser nå. Forresten så prøvde jeg et par ganger med øyentrøst-te, men for det meste drakk jeg den.
    En person fra vårt store naboland i øst sa at man kunne skylle med ren svart te, også. Er det noen som har prøvd det?
    Nei, nå drar jeg for å kjøpe kamillete i poser, evt. kaffefilter. Og øyebadevann.
    Skal bare dryppe litt først...

Lignende tråder

1. Maikas dagbok
    Av maika i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 09-03-12, 14:12
  2. Vimselitens dagbok
    Av Vimseliten i forumet Dagboker
    Svar: 8
    Siste melding: 06-02-09, 01:29
  3. ~~des65 sin dagbok!~~
    Av des65 i forumet Dagboker