Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
11-07-10, 11:08 #16
Sv: Hvordan øke FT4 uten å redusere TSH
hjertebank og indre dirring har vært diskutert en del, og jeg synes å huske at det settes i sammenheng med lavt kortisol.
Den prøvens om ble tatt som var lav, var kun for Cushings, derfor kom det ingen kommentar fra labben.
Ved Cushings er kvelds-cortisol forhøyet.
Prøv å få legen til å ta antistoffprøver mot binyrene, samt anti-21-hydroxylase, det skulle vært tatt når du hadde den lave prøven.
Det er helt umulig å føle seg bra med for lavt cortisol.
Mennesker hvis binyrer svikter, dør etter fire dager. Mend et er ikke det jeg snakker om her.
Mange på thyroid-forumene har mer eller mindre lavt cortisol og sliter med å få legene med på det. De har bare hørt om addsionkrise og lignede dramatiske ting, og ikke om partiell binyrebarksvikt.
Det hender at pasienter har bare en forbigående binyrebarksvikt, som går over etter ett år med riktig medisinering med thyroxin pluss hydrocortison.
Mulig du har en til autoimmun sykdom, som sluker cortisol.
Alle antistoffer og allergier sluker cortisol og gir symptomer på cortisolmangel.
Når jeg får i meg gluten, får jeg symptomer på lavt cortisol jeg også fordi det sluker cortisol.
Jeg har prøvd LDN, og det fikk cortisolet mitt til å rekke mye lenger, og mitt resonnement er at fordi LDN er kjent for å senke antistoffer, så har jeg noe mer på gang (som ikke er identifisiert ennnå)
Tror du at du kan ha mer på gang?
Har du vurdert å prøve en uke eler sånn med å smøre på deg et par cm vanlig hydrocortisonkrem fra apoteket alle fire timer, på en arm eller et bein? På myggstikk for eksempel, hvis du vil drøvte det med din lege etterpå og den spør hvorfor du gjorde det?
Man kan føle seg "normal" hvis man gjør det eksperimentet, og når man slutter så merker man at symptomene kommer tilbake. Altså ikke noe dramatisk bedring, man merker det først når man slutter.
Lignende tråder
-
6 uker uten levaxin
Av mohaienne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 03-06-08, 15:12 -
Levaxin uten Laktose
Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-08-07, 16:09 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Speltbrød uten gjær
Av Hilma i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 19-03-07, 20:54 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker