Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
Anisa: denne uavklarte strukturen befinner seg i den kanalen som frakter spinalvæsken fra akvedukten i hjernen og ned til ryggmargen, er jeg blitt forklart.
Kære Herdis Denne "akvedukt" hedder Cerebral Aqueduct og befinder sig i hjernen i position 7dette billede. Hvis du lægger mærke til "position 5", peger den på hypothalamus, der befinder sig direkte inde i det rum i hjernen, hvor cerebral fluid cirkulerer. Det kan ses noget bedre i dette klip (læg mærke til, hvor markøren bevæger sig under forklaringen):

Denne "uavklarte strukturen" kan være hvad som helst (så længe det er ikke "afklaret"), bl.a. kan der være tale om en forsnævring, om delvis sammenvoksning eller andet som evt. kan forhindre cerebral fluid i at cirkulere frit og afhængig af hvor det sker, kan hypothalamus være klemt og derved påvirke din hypothyreose (som du jo lider af = de 1300* anti-TPO'er) og selv være beskadiget nok (fysisk tryk er også en trauma) til at give et hav af symptomer, udspringende direkte fra hypothalamus gennem at forstyrre dennes hormondannende funktion.

Jeg mener derfor, at såfremt hypothalamus er påvirket af effekten af denne "uavklarte strukturen" i "cerebral aqueduct", vil behandlingen for hypothyreose ikke kunne pålideligt bedømmes ved blodprøverne, hvis det "trykkede" hypothalamus IKKE (kraftigt nok) beordrer hypofysen til at danne TSH nok, i forhold til dit FT4. Derfor er det nok bedst først at rette ind på denne "uavklarte strukturen", men det er også nødvendigt at være hysterisk opmærksom på hvor og hvem skal stå for diagnose/behandling. Det mener jeg at du skal være den som enten accepterer eller afviser fordi du har en sjælden tilstand i hjernen, som simpelthen er meget attraktivt (at øve sig på) for enhver neurokirurg, også dem som ikke har tilstrækkelig erfaring endnu. Du og dine pårørende må derfor IKKE lade jer lokke til, at behandlingen for denne "uavklarte strukturen" skal igangsættes medmindre I har (så tæt på som muligt) 100% tillid til det sted og den person, som skal forestå behandlingen.