Side 5 av 27 Først 123456789101112131415161718192021222324252627 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 266
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Hei! Takk for svar Det er nettopp det jeg også tenker, at det er medisinene som er feil. Det er vanskelig å skille hva som er hva, og hva som hendte når. Men rundt den tiden jeg begynte på levaxin, ble jeg mye verre. Jeg trodde jo det var pga stoffskiftet, men kanskje det var medisinen? 7 mnd på levaxin har hvertfall ikke gjort meg du sekund bedre, og det er jo merkeligt? Nå har jeg begynt på Liothyronin og føler meg verre. Er det noen som ikke tåler disse medisinene? Jeg er forøvrig VELDIG sensitiv i kroppen generellt. Uff, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre! Den indremedisineren på dette sykehuset er überkonservativ, så jeg tror ikke han kjøper mine teorier. På Balderklinikken er det to måneders ventetid også. Ble mye klaging dette!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
    De har funnet en uavklart struktur i hjernen ved MR som ikke er en svulst og ikke en cyste. De tror det kan være den som skaper trykket i hodet jeg går rundt med, men jeg kan også ha vært født med det.
    Kære Herdis Ved du HVOR i hjernen de har fundet denne "uavklart struktur"? Hvis "hvad-det-end-er" trykker på hypothalamus og/eller hypofysen, kan det i realiteten fremkalde hypothyreose (jeg har skrevet om her).

Jeg ved ikke om specialet findes i Norge, men det lyder for mig, som om du har hårdt brug for at blive udredt af en kompetent neuroendokrinolog. Svenskerne har dette speciale, men det står værre med her i Danmark, hvor specialerne er meget mere adskilt fra hinanden. Håber det er bedre (med det) i Norge.

På Balderklinikken er det to måneders ventetid også.
    Lad dig ikke forlede til troen på, at Balderklinikken er den eneste saliggørende, og da slet ikke i et kompliceret tilfælde som dit, der kræver ubetinget et åbent sind og mindre fokus på blodprøverne (det er ikke meningen at afspore tråden med diskussionen for eller imod Balder). Læs om alternativerne i tråden Private klinikker anbefalet av våre brukere. Osloakutten eller Hegeli er bedre til både åbent sind og fokus på symptomerne, mener jeg.

God bedring Herdis
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Det er nettopp det jeg også tenker, at det er medisinene som er feil. Det er vanskelig å skille hva som er hva, og hva som hendte når. Men rundt den tiden jeg begynte på levaxin, ble jeg mye verre.
    Stol på intuisjonen din. Si feks dette til legen; at når du tenker tilbake så ser du at mange av problemene startet kort etter du begynte med Levaxin, og om du ikke kan være- så-snill å få prøve Thyroid i bare 2 mnd? At du føles nær "avgrunnen" og at du ikke har noenting å tape? At du har en baby hjemme som du må gjøre alt du kan for, for å komme i bedre form?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Anisa: denne uavklarte strukturen befinner seg i den kanalen som frakter spinalvæsken fra akvedukten i hjernen og ned til ryggmargen, er jeg blitt forklart. Berit: Takk for innspill. Jeg tenker at jeg skal si noe sånn ja. Problemet er bare at jeg lider litt for mye av flink pasient syndromet, så jeg blir fort avfeid og står på gangen før jeg har fått sukk for meg. Men jeg skal PRØVE å vise hvor desperat jeg er. For jeg har jo min sønn å tenke på. Og det fins grenser for hvor mye mer jeg tåler nå. Takk for all omtanke folkens. Dere er gull verdt

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Lad dig ikke forlede til troen på, at Balderklinikken er den eneste saliggørende, og da slet ikke i et kompliceret tilfælde som dit, der kræver ubetinget et åbent sind og mindre fokus på blodprøverne (det er ikke meningen at afspore tråden med diskussionen for eller imod Balder). Læs om alternativerne i tråden Private klinikker anbefalet av våre brukere. Osloakutten eller Hegeli er bedre til både åbent sind og fokus på symptomerne, mener jeg.
    Dette er helt sikkert riktig. Jeg har imidlertid anbefalt en lege på Balder til Herdis. Jeg kan jo ikke garantere for hvordan han er mot andre, men jeg ble ihvertfall gledelig overrasket over at jeg på hans initiativ ble satt på thyroid samt utredet for binyrer. Jeg hadde bare prøvd Levaxin i 3-4 mnd og ble overhodet ikke møtt med at jeg skulle prøve dette lenger først. Jeg sa jeg fremdeles slet med brain fog, komme i gang om morgenen, sterke frysninger, nattsvette og at livet generelt slettes ikke var så mye bedre enn før medisinering, dvs ganske kjipt. Da sa han at jeg skulle prøve erfa thyroid, og da jeg fortalte "livshistorien min", mistenkte han sterkt at jeg hadde binyreproblemer. Vil imidlertid bare understreke igjen at jeg selvsagt ikke kan gå god for hans behandling av andre, men at dette er min personlige erfaring.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Dette var NOK en belastning for deg-ikke hyggelig.
    Men sett at det de så er medfødt?
    Hvis de symptomene du sliter med nå ikke har vært der før hypotyreosen, er det logisk at de kommer fra hypotyreosen din(som hadde stygge ingangverdier) og eller binyrer.
    Nevrologiske utslag kan komme som hyposymptom.
    Hodepine med oppkast KAN være et kraftig migreneanfall som også kan følge hypo.
    Jeg prøver vel å ""trøste"".
    Det gir helt spesielle følelser i en når det skjer noe med hode og/eller hjerte.

Som andre sier--få så omfattende informasjon, opplysninger som mulig.
    Kanskje du kunne få en second opinion fra nevrologisk Rikshospitalet?
    Du kommer til å være ekstra i tankene, ønsker deg god bedring, virkelig.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg har nå fått påpakning fra Driftsjefen om å ikke anbefale leger til andre, da dette er et enormt ansvar. Jeg sier meg enig i dette og vil følge dette fra nå av. Dog var ikke tipset til Herdis ment som noe annet enn et tips om en lege som sannsynligvis ville vært grei med å skrive ut thyroid. Noe annet enn det kan jeg selvsagt ikke gå god for.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Jeg setter pris på å høre andres erfaringer. Jeg er voksen, og tar det hele og fulle ansvar selv for hvilke lege jeg velger å oppsøke, uansett råd fra andre. Men jeg forstår at det kan oppstå problemstillinger i forhold til dette.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Jeg sender deg gjerne hvis du bestemmer deg for det....for å pøve ut.
    Hjelper mer enn gjerne !!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Herdis: Det en mannlig lege på Heggeli i Oslo som flere på forummet bruker og er meget fornøyd med, jeg har ikke brukt ham. På Osloakutten er det to leger som er helhetsmedisinere, der er det bare å møte opp og vente, men siden du bor i Rogaland kan det være en ide med time. Det er ferietid nå, så kanskje har de ferie. Jeg prøver bare å få deg til å se flere alternativer for å få en lege som er villig til å teste ut Thyroid og som er villig til å ta en haug med blodprøver
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 5 av 27 Først 123456789101112131415161718192021222324252627 Siste

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16
  3. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  4. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder