Viser søkeresultater 1 til 10 av 45

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Taninas dagbok

Sitat Opprinnelig skrevet av Tanina Vis post
    En grunn til at jeg er litt redd for å øke doseringen mer enn det jeg har gjort nå, er for at jeg jo inntil nylig var veldig tynn i lang tid, og jeg har hatt mye problemer med løs mage. Dette er jo ikke akkurat typisk for hypotyreose.
    Med stadige øyeinfeksjoner slik jeg forstår du har hatt - hvor mye antibiotika har du spist i det siste med tanke på diareen. Nå som du har fått antibiotika igjen er det en god ide å ta det sammen med probiotika f. eks. BioCare Intensive på FOS base med L. acidophilus og B. bifidium bakteriestammer

Akkurat nå, er jeg ganske passe, selv om symptomene har blomstret opp det siste året. Det er jo ikke nødvendigvis noen motsetning i dette, at jeg går opp i vekt, samtidig som at symptomene på lavt stoffskifte øker. Men ting har forandret seg uten at jeg helt skjønner hvorfor. Men så er kanskje ikke hypotyreose noe man "skjønner"? Det var dog ikke spesielt kledelig å være så tynn.
    Jeg lurer veldig på dette med antistoffene.
    Vil dette kunne normaliseres med tyroid? Har noen her erfart det? Skal se om jeg finner noe mer konkret om dette blant alle de trådene som er her på forumet. Jeg trenger å samle opplysninger om dette, så jeg kan snakke så bevisst som mulig til legen neste gang jeg skal dit. Og samtidig virke helt avslappet.
    Har også forsøkt å finne mer om t4-behandling og normalisering av antistoffer, uten å finne noe mer enn smgj. For min del var det iallefall ikke tilfelle.

Er du utredet for cøliaki? Og candida? Cøliaki ses ofte i sammenheng med stoffskifteproblemer...
    HLA-DQ assosierte gener (eller Cøliaki-disponerte HLA-DQ gener) Mange med antistoffer (Hashimotos) har en genetisk tendens til å bli følsomme for gluten (gliadin + glutenin = gluten), funnet i et protein i matvarer som hvete og rug. HLA-DQ assosierte gener kan nå testes for å fastslå om en pasient har behov for i perioder eller permanent å fjerne gluten- produkter fra sitt kosthold. Negativ HLA DQ2/DQ8 test utelukker cøliaki med så stor grad av sikkerhet at pasienten i en del tilfeller kan spares for videre utredning. Blodprøven heter i Norge HLA DQ2/DQ8 . Cøliaki påvises sjelden hos individer som ikke uttrykker DQ2 og/eller DQ8. En positiv test alene er aldri diagnostisk for cøliaki, mens en negativ test utelukker cøliaki med så stor grad av sikkerhet at pasienten i en del tilfeller kan spares for videre utredning

H:-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Med stadige øyeinfeksjoner slik jeg forstår du har hatt - hvor mye antibiotika har du spist i det siste med tanke på diareen. Nå som du har fått antibiotika igjen er det en god ide å ta det sammen med probiotika f. eks. BioCare Intensive på FOS base med L. acidophilus og B. bifidium bakteriestammer
    Jeg har ikke spist antibiotikaen, kun fått den i dråper og salver. Det vil vel kunne påvirke systemet litt likevel, men mageproblemene mine ble ikke noe verre etter at jeg fikk disse kurene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Har også forsøkt å finne mer om t4-behandling og normalisering av antistoffer, uten å finne noe mer enn smgj. For min del var det iallefall ikke tilfelle.

HLA-DQ assosierte gener (eller Cøliaki-disponerte HLA-DQ gener) Mange med antistoffer (Hashimotos) har en genetisk tendens til å bli følsomme for gluten (gliadin + glutenin = gluten), funnet i et protein i matvarer som hvete og rug. HLA-DQ assosierte gener kan nå testes for å fastslå om en pasient har behov for i perioder eller permanent å fjerne gluten- produkter fra sitt kosthold. Negativ HLA DQ2/DQ8 test utelukker cøliaki med så stor grad av sikkerhet at pasienten i en del tilfeller kan spares for videre utredning. Blodprøven heter i Norge HLA DQ2/DQ8 . Cøliaki påvises sjelden hos individer som ikke uttrykker DQ2 og/eller DQ8. En positiv test alene er aldri diagnostisk for cøliaki, mens en negativ test utelukker cøliaki med så stor grad av sikkerhet at pasienten i en del tilfeller kan spares for videre utredning

H:-)
    Tusen takk for grundig forklaring! Som jeg skrev i svaret til smgj, så spiser jeg nå veldig sjelden kornprodukter. Men det hender i selskap en sjelden gang. Og da blir jeg ofte mer hoven i beina dagen etter. Jeg har selv mistenkt en sammenheng her, så jeg skal be om nærmere utredning om dette. For selv om jeg alt spiser lavkarbo, kan det jo være en god grunn til å vite det mer sikkert.

Lignende tråder

1. Maikas dagbok
    Av maika i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 09-03-12, 14:12
  2. Vimselitens dagbok
    Av Vimseliten i forumet Dagboker
    Svar: 8
    Siste melding: 06-02-09, 01:29
  3. ~~des65 sin dagbok!~~
    Av des65 i forumet Dagboker
    Svar: 19