Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Tråd: Taninas dagbok
Threaded View
-
04-07-10, 12:08 #2
Sv: Taninas dagbok
Hei Tanina, og takk for pene ord.
Jeg er tilbøylig til å anta at stoffskiftet ditt er for lavt, og at dette kan være årsaken til symptomene dine, som er alle typiske for lavt stoffskifte.
Historisk har du fått påvist "litt lavt stoffskifte" for mange år siden.
Den gangen var en tilleggsdose på 50µg - i tillegg til det kjertlen klarte å levere - nok til å gi deg 100%.
Jeg kan tenke meg at kjertlens degradiasjon har fortsatt i åra fra 2001. Om så, vil kroppen i dag kreve en høyere dose for sammen å levere 100% til kroppen.
Du har jo hatt en ok lege som har funnet ut og behandlet deg, men min erfaring er dessverre at de ikke doserer høyt nok. De har fått det for seg at TSH skal være som den var også etter behandlingen, og de styrer doseringen etter blodprøver som om man har sin egen kjertelproduksjon i behold.
Det er feil !
En frisk kjertel produserer ca 150µgT4 + 20-40µgT3 hver dag.
Når kjertlen er blitt helt uproduktiv, må man prøve å erstatte alt dette.
Det er flere tenkbare metoder.
1. Erstatte alt med Levaxin : Denne inneholder jo kun T4 og T3 delen kommer jo herfra, så dermed må T4-dosen være større enn de 150µg.
Og når T4 må være større enn den var, vil TSH nødvendigvis måtte bli lavere enn den var !
2. Erstatte alt med Tyroid : Denne inneholder alt en kjertel inneholder. Det betyr at man får litt for mye T3, fordi kjertel inneholder høyere konsentrasjon av T3 enn blodet. Det fører også til at TSH blir mye lavere enn den var.
Håper du finner ut hva som er best for deg Tanina• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35

Svar med sitat
Bokmerker