Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
Ja, så har jeg været til min privatpraktiserende læge, det kom der ikke noget godt ud af. Han var flink nok, men turde ikke udskrive recept på et produkt som han ikke kendte. Det eneste han vidste, eller mente at vide, om Thyroid var, at: "det er jo fuldstændig virkningsløst".
Ja, ja... denne læge kunne jeg finde på at svinebinde til en stol. Lade ham sidde i den natten over, uden hverken vådt eller tørt og tidligt på morgenstunden ville jeg.... tvinge 3-4 grain Thyroid i munden på ham. En time eller to efter kunne vi konferere om det "virkningsløse" til han blev hyper og forhåbentlig klogere. Hvis Thyroid er virkningsløs - er vores skjoldbruskkirtel det også! Så enkelt kan det siges! Sikken en dumhed at udstille sig selv med. Jeg har sørme ondt af ham, og så har jeg endnu mere ondt af.... hans patienter.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
Jeg ringede derfor til min privatpraktiserende endokrinolog for at høre, hvordan han stillede sig overfor kombinationsbehandling med T4 + thyroid - og hans reaktion var mildest talt overvældende. Essensen af det han sagde var, at det var et farligt, ugennemkontrolleret stof. Jeg ved godt, at mange herinde har fået livet tilbage på grund af Thyroid - men det var altså, hvad han sagde.
Forhåbentlig er det ikke Hans Perrild. Hvis det er ham, er denne svada af monsterdimenssioner. At sige sådan noget og derved at bringe hele sin viden ned, hvor den bliver betydningsløs og uden effekt - er en tragedie.

Hvis Thyroid er farlig og ugennemkontrolleret - er vores skjoldbruskkirtel det også! Man kan ikke betragte Thyroid som "farlig", uden samtidigt at afvise vores egen kirtel som værende "skadelig". Så enkelt kan det siges! Jeg synes at det er pinligt. For lægen!