Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Er så lei av hodepine :(

Jeg tåler jo ingenting lenger. Er det mye møter eller konsultasjoner rundt barna, ender jeg alltid opp med skikkelig hodepine etterpå. Noen ganger varer det i flere dager også.

Tåler jo ingenting lenger. Skulle visst levd ett liv uten noen form for påkjenninger. Det er jo lett å få til.

En annen irriterende ting er at når man har hodepine, så går det jo ikke rundt i roppen. Klarer ikke få sagt det jeg skal. Det stopper jo helt opp.

Jeg som innbilte meg at jeg kanskje skulle videre utdanne meg litt. Det er jo ikke akkurat enkelt, med et hodet som ikke tåler noe som krever litt av en.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Er så lei av hodepine :(

Jeg føler med dig, Qa
    Har selv prøvet hvad det vil sige at have meget hovedpine. Det blev først bedre, da jeg fandt ud af, at for mig handler det så godt som altid om nakken!

Som har med både skuldre og bækken at gøre. Jeg har desuden lige mødt en, der har døjet med både hovedpine og alle mulige andre smerter i årevis - men som nu har fået hjælp hos en tandlæge. For hende er kuren en tandbøjle, som hun sover med om natten, og som lige så stille retter lidt på hendes underkæbe. Det gør forskellen på sygemelding eller ikke.

Men tjek det med musklerne, Qa, hvis du ikke allerede har gjort det. Lavt stofskifte kan give så meget bøvl med musklerne og ikke mindst nakken, hvor tilmed alle vores 'ledninger' befinder sig...

Jeg har tilmed haft helt overdreven lugtesans, smerter i bihulerne og føleforstyrrelser i ansigtet på grund af nakken... Aldrig undervurdere nakken ...

Lykke til!
    Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg går jevnlig til kiropraktor og får hjelp med nakken der. Før jeg fikk det, fikk jeg også migreneanfall, men det har jeg ikke hatt på snart 3 år. Så det hjelper, men det er blitt verre igjen nå for tida.

Jeg får også vondt i anskit bihuler når det blir for mye. Så jeg får bare gled meg til neste kiropraktor time og håpe at det hjelper på igjen. Kjenner at jeg starter dagen i dag med hodepine også. :( Den begynner å sige inn her kjenner jeg.

Så det blir vel kanskje noen dager med det denne gangen også. :(

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Prøv at tage fat meget længere nede, nemlig på bækkenet. Man har lange muskler, der går mellem kraniekanten og bækkenet, og på bækkenet sidder i det hele taget fæstnet en hel del, som det betaler sig at 'løsne'. Prøv fx en fysioterapeut, som har speciale i bækkenet/fødsler. Det har hun, der har hjulpet mig bedst med min nakke - hun kan også noget, der hedder kraniosakralterapi, der tager udgangspunkt i, at der dels er en tæt forbindelse mellem nakke og bækken, dels er en del 'kranieplader' i hovedet ... og som man kan få til at slappe af.

Prøv også at finde nogle øvelser, der kan strække og afslappe ryggen, så får du også fat i nakken

Jeg har det selv sådan, at når jeg oplever stress, så 'kryber' de her lange muskler mellem bækken og nakke. Det kan i sig selv give omfattende hovedpine. Så kan der, alt efter diverse 'lokale forhold' i nakken, komme et vældigt træk rundt omring, og det er så dem, man kan få hjælp til veed at koncentrere sig om nakken. Men kommer du lidt længere ned, får du mere med, tror jeg. For mig har det også den effekt, at behandlingerne gør godt i længere tid

Nu husker jeg ikke, hvordan det er med dig og medicin, men du skal selvfølgelig samtidig ha' noget, der rækker til dig af det også, og nok af det - får du det?
    Sist endret av Nielsigne; 02-07-10 kl 09:39 Begrunnelse: slåfejl

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg behandler den delen også. Har hele ryggen, pluss også andre delen av kroppen når det trengs. Jeg har gått til behandling hver 14 dag siste månedene. Og jeg er bedre i hele ryggen og nakken enn jeg har vært på lenge.

Men hodepinen er nok linket til dette også, for jeg har jo blitt mye bedre. Men før jeg begynte med levaxin hadde jeg vel hodepine hver dag tror jeg. Nå får jeg det bare i perioder, men til dels kraftid til tider. Alt er linket til om det skjer noe i livet mitt, altså stress. Men det er så små ting, at det jo ikke burde vært stress.

Tusen takk, for at du tar deg tid og svarer meg og kommer med innspill.

Jeg skal til legen igjen neste uke, og da skal jeg ta opp dette også.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

https://www.stofskifteforum.dk/showt...in+og+hodepine

rexxy69 skriver om hodepine forårsaket av syntetisk tyroxin her. Se på det om du kjenner deg igjen.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Jeg kjenner meg igjen i din situasjon. Hodepine hver gang det "skjer" noe i livet mitt som feks en legetime eller kino eller noe annet som bryter mitt vanlige mønster. Da knyter nakken seg sammen og jeg verker i alle muskler som finnes fra nakken og oppover. Har også hatt migreneannfall som plutselig dukker opp en sjelden gang i blant.. På det værste hadde jeg hodepine 3 ganger i uka.. Det var fryktelig slitsomt. Det som har hjulpet meg er rett og slett paracet...

Det var veldig interessant det rexxy69 skrev om erfa! Jeg har ikke prøvd erfa enda, men det skal jeg jammen gjøre nå! Jeg gjør virkelig ALT for å kvitte meg med denne hodepinen!! Det har ødelagt så mange dager/kvelder/netter/hyggelige studer med venner at nå er jeg LEI!
    Er det noen andre som har opplevd samme virkning av erfaen?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av skogstad Vis post
    J
    Det var veldig interessant det rexxy69 skrev om erfa! Jeg har ikke prøvd erfa enda, men det skal jeg jammen gjøre nå! Jeg gjør virkelig ALT for å kvitte meg med denne hodepinen!! Det har ødelagt så mange dager/kvelder/netter/hyggelige studer med venner at nå er jeg LEI!
    Er det noen andre som har opplevd samme virkning av erfaen?
    Heisann
    Jeg synes også rexxy69s erfaring er veldig spennende. Jeg skal til Balder klinikken neste uke og har da avtalt med legen der at jeg skal få Erfa. Sliter med hodepine som du inntil 3 dager per uke. Vet ikke hvor stressrelatert den er, den kan dukke opp mens jeg sover, slik at jeg våkner av det. Veldig plagsomt. Paracet alene hjelper ikke, men sammen med 600mg ibux tar det den verste toppen av hodepinen. Jeg kommer til å legge ut mine erfaringer etterhvert.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for innspill alle sammen.

Jeg skal videre henvises til uka, så jeg håper at det blir til noen som er åpen for å prøve Efra. Er lov å håpe.

Jeg har heller ikke hodepine pga. overdosering. Hadde også denne typen hodepine, før jeg ble veldig dårlig og sykemeldt. Så jeg vil ikke tro det er direkte relatert bare til Levaxin for meg, men det at det varer i dager når det først blir sånn kan være relatert til det ja.

Jeg har faktisk ulik erfaring med hodepine tabletter enn dere igjen. Jeg bruker ofte paract og det virker, men jeg bruker også Ibux. I vår fungerte ikke paracet, men da var det kun 600 mg Ibux som hjalp. Men jeg bruker også kombinasjon paracet og Ibux noen ganger. Så her er ikke virkning av hodepinetabletter konstant heller. Men jeg har jo dosert meg opp på Levaxin i denne perioden. Så kanskje det har vært med på å gjøre at jeg har hatt ulik effekt av hodepinetabletter? Var ikke sånn før.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hvis Levaxinen i sig selv kan give hovedpine, er det jo helt galt ...

Men noget andet er, at syntetisk medicin i hvert for i hvert fald nogle af os ikke virker godt nok på musklerne. Så Erfa er også godt for nakke & omegn

Lignende tråder

1. Hodepine og hypothyreose
    Av Bittebitt i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 09-05-10, 10:55
  2. Hodepine
    Av Stina i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 25-09-07, 23:54
  3. RAR HODEPINE
    Av cathrin i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 3
    Siste melding: 05-04-07, 00:24
  4. Hodepine av Armour?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 06-06-06, 00:00
  5. hodepine!!!
    Av tone i forumet Høyt stoffskifte