Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
Ja, så har jeg været til min privatpraktiserende læge, det kom der ikke noget godt ud af. Han var flink nok, men turde ikke udskrive recept på et produkt som han ikke kendte. Det eneste han vidste, eller mente at vide, om Thyroid var, at: "det er jo fuldstændig virkningsløst". Vi talte sammen i lang tid, men slutresultatet var det samme.

Skal jeg forsøge at købe thyroid over nettet? Det er min bedste bud, på den anden side mener jeg at have læst, at tolden snupper al import af medicin udenfor EU i tolden?

Så kan jeg kontakte en orthomolekylær læge, men ærlig talt, så lyder det noget dyrt på længere sigt - i sidste ende er det dog et godt alternativ til et dårligt helbrede.

Sidst, men ikke mindst, kan jeg begynde at spise T3 og blive fulgt at min privatpraktiserende endokrinolog, som jeg egentlig altid har haft stor sympati for/ og tiltro til.

Ja, dette er alternativerne pt., så jeg er gået lidt i tænkeboks.

Anne h h
Jeg skjønner godt at du er i tenkeboksen. Frustrerende situasjon. Kanskje noen på dette forumet kan anbefale deg en "vanlig" lege som er villig til å skrive ut thyroid til deg?

Når det gjelder dyrt, så er jeg i høyeste grad enig med deg. Jeg ser det allikevel slik at det er dyrt uansett å ha en helse som ikke fungerer. Hvis helsen min er bedre kan jeg kanskje jobbe mer, noen timer med overtid så er disse utgiftene fort tjent inn igjen Selv om jeg vet at ikke alle har de samme muligheter som jeg, så mener jeg fortsatt det er mye å hente på å invistere i helsa. Det er mye klær og mat osv jeg skulle vært foruten hvis det betød at jeg kunne få bedre helse.

I Norge er det iallefall slik at du kan ikke bestille reseptbelagte medisiner fra utlandet uten først å ha resept. Er det anderledes i Danmark?

Kombinasjon av syntetisk T3 og T4 fungerer etter min erfaring bedre enn kun T4. Likevel etter ti år med denne behandlingen er jeg ikke i tvil om at jeg skal gå over til thyroid, med de brukererfaringene jeg har lest om.

Lykke til i tenkeboksen, Anne HH. Håper du finner frem til en løsning som passer for deg