Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Hybrid View
-
01-07-10, 08:50 #1
Sv: Jeg har hatt hypothyreose i 20 år
Hei igjen. Ja det e utrukig slitsomt og plages sånn som det her.Mitt stoffskifte har de aldri klart og balansere,kiloene har kommet sigende sakte men sikkert, 80 kg og 1,64 høg,(tiltross for dårlig matlyst)
. Skal prøve å forklare symptomene mine bedre : Kalde fingre , isssskalde tær,stive ømme ankler ,muskelvondt(symmetrisk)- nakke,stråler ut i skuldre, korsrygg-stråler ut i hofter, overarmer,underarmer og lår. Samtidig med muskelverken får jeg et rødlig utslett over de vonde musklene.Hadde titt og ofte lette kramper i leggene.Leamus i venstre øyelokk nesten konstant. Fikk målt Calsium og da viste den for lave verdier.Meget trøtt og prikking i fingre,tær,lepper og tunge.Samtidig syntes jeg at synet begynnte og spille meg et puss,spesielt når jeg kjørte bil eller når jeg var på kjøpesenter med mye folk som gikk forbi i alle retninger.Ble rett og slett kvalm og uvel.
Målte så ionisert Calsium(normal) og PTH(normal)
Blodprøvesvar 16.april - ionisert calsium -1.16 ( REF-1.10-1.34)
PTH --6.6 (REF -1.1 - 6.8)
calsium 2.10* (REF -2.15-2.55)
ikke målt d-vit.
Fikk da anbefalt fra endo og prøve etalpha-d-vit sammen med 3 stk 500 mg calsium om dag,og resten vet du.En liten ting til,ved soleksponering fikk jeg bestandig store blemmer over rødlig utslett,det kom ikke denna gangen,og da hadde jeg vært ute en hel dag.Kjør på med d-vit for meg gjorde det forandring fra dag 2,og jeg er optimistisk videre også
Snakkes
Startet selv med calsium inneholdene d-vit i 2 mnd,ingen effekt.Usige
-
03-07-10, 12:30 #2
Sv: Jeg har hatt hypothyreose i 20 år
Fikk målt d vitamin status for 10 år siden og lå da helt i nedre referanseområde. Dette var hos Oftebro. Fikk da melding om å ta tilsvarende produkt som du nevner her, men gjorde også medisinendringer (startet på liothyronin) og kostholdsendringer. Sluttet etter en tid med disse kalsiumtablettene. Følte meg jo bedre, men skulle nok fulgt opp disse d vitaminene skjønner jeg...
Lignende tråder
-
Jeg har hatt en S-TPO-AS som har variert mye
Av Sinka i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-03-10, 10:12 -
Har hatt hypothyreose i 15 år. Muskelsmerter. Manglende lyst...
Av findus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 26-02-09, 23:06 -
hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?
Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 13Siste melding: 23-06-07, 22:30 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19

Svar med sitat
Bokmerker