Stina, jeg sender deg en PM og spør om du vet av et forum for astma. Jeg er blitt så vant til dette forumet her, at det føles "rart" å ikke ha et astma/allergiforum å gå inn på.

Jeg har meldt meg inn i NAAF og skal få medlemsblad 6 ganger i året. Kan foreslå at det blir lagd et forum for voksne også.

Ellers fant jeg et bra sted med info: allergiviten. leste om arbeidsmilø der, og det skremte meg: http://www.allergiviten.no/index.asp?G=3408&ID=9117
Arbeidsmiljøloven nevner verken ”allergi”, ”astma” eller ”overfølsomhet”. I Arbeidstilsynets Veiledning om klima og luftkvalitet på arbeidsplassen
pekes det på at astma og allergi kan skape store problemer i noen situasjoner, men veiledningen antyder ingen løsninger
For offentlige bygg og offentlig ansatte bør man forholde seg til Regjeringens handlingsplan for økt tilgjengelighet for personer med nedsatt funksjonsevne .
Astma og luftveisallergier er miljøhemminger som nevnes (meget kort) i denne handlingsplanen.
Ã… dømme etter dette har jeg lite rettigheter, annet enn å prøve å medisinere meg best mulig og be om sykemelding hvis det ikke går og jeg blir syk. På jobben min forventes det at en skal yte minst 110% og det hadde jeg problemer med allerede. Faen, det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk ihvertfall! Nei nå handler denne tråden lite om relevante ting for lavt stoffskifte, så det er vel bare å la den dø ut.