Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Threaded View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Normale verdier...men alle symptomer - får ikke hjelp!

Hei Tessan!

Lavt stoffskifte har en arvelig komponent. At din mor har det, taler sterkt for at du også har det, på bakgrunn av alle symptomene du nevner, som mange er TYPISK lavt stoffskifte symptomer.

Du nevner ikke hva din TSH er. Ikke det at den egentlig er så betydningsfull i praksis, men legene navigerer ofte etter den. I Tyskland får man visst behandling når TSH mellom 2 og 3 et sted. I Norge praktiseres det strengere, dvs man må ha høyere TSH for å få behandling. (Jeg hadde 7 da jeg fikk behandling).

Videre så lurer jeg på om du har antistoffer? Det vises ved en prøve som heter anti-TPO. Har du antistoffer av en viss størrelse, har man/vil man utvikle lavt stoffskifte. Av alle med lavt stoffskifte tror jeg rundt 70 % har fått påvist antistoffer mot skjoldbrukskjertelen (dvs at kroppens eget immunforsvar angriper kjertelen).

Det finnes nok leger der ute som er villig til å gi deg behandling nå. Kanskje du må skifte fastlege eller dra til en privatklinikk i Oslo, feks Balderklinikken. Send meg en personlig melding om du vil ha navn på en lege der jeg kan anbefale.

Først kan du jo likevel prøve å presse fastlegen litt ved å vise til at symptomene du har taler for lavt stoffskifte, samt at det at moren din har det, gjør det enda mer sannsynlig. Si at om du ikke får det fra han, så vil du få det fra en annen. Kan også si at det bare en for en prøveperiode; dersom du ikke merker bedring i løpet av feks tre mnd, så går du av medisinen.

Jo før du kommer i behandling for lavt stoffskifte, dess bedre.
    Lykke til!
    Sist endret av BeritM; 14-06-10 kl 08:24

Lignende tråder

1. Normale prøver - men mange symptomer
    Av Tily i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 101
    Siste melding: 20-02-16, 08:17
  2. Normale verdier, fortsatt dårlig form.
    Av Evelina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 33
    Siste melding: 26-03-10, 23:28
  3. Svar: 0
    Siste melding: 12-01-10, 08:50
  4. Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 18:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg