Sitat Opprinnelig skrevet av tessan Vis post
Jeg ligger visst da i nedre normale område...og da får jeg beskjed om at jeg kan IKKE ha lavt stoffskifte, og at jeg heller ikke får prøve medisiner.

Kan dere hjelpe meg med råd eller tips?
Begynner å bli ordentlig frustrert, sliten og lei meg over å få null hjelp etter mange år med dette :(
Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Om prøvebehandling mener jeg at men bør prøve å finne ut hva som er årsaken til det lave stoffskiftet, frem for å gå direkte på med stoffskiftehormoner. Jeg mener at alle som mangler stoffskiftehormoner vil få det bedre når man får de etterlengtede, men hva er egentlig feil ?
Var det noe man kunne rettet på så man slapp medisineringen ?
Var det bare lavt D-vitamin ?
OSV.....

Jeg syns du fortjener å bli tatt på alvor, og ikke bli avfeid.
Ta en masse prøver å se hva resultatet blir.

Så kan man beget vel komme ut med at man ikke finner årsaken, eller at man ikke finner anne utvei enn å medisinere.
Rigtig godt svar, men ikke meget hjælp "her og nu". Det oplever vi hver gang en ny bruger med subklinisk hypothyreose tilmelder sig. Vi vil foreslå, at vi stikker hovederne sammen og udarbejder en direkte "manual" til, trin for trin: hvordan man kommer i gang med at motivere lægerne til det, n`Finn så ofte foreslår: "å finne ut hva som er årsaken til det lave stoffskiftet". Dette, tror vi, de nye brugere allerede på egen hånd og forgæves har forsøgt mere end en gang, før de har tilmeldt sig her på forummet. Det er kun fair, at vi prøver at hjælpe bedre, end de hidtil var blevet. En "How-to manual" skal der til.