Viser søkeresultater 1 til 10 av 74
Tråd: Legen mistenker Graves
Threaded View
-
13-06-10, 20:37 #32
Antistoffer tilbake. Hva skjer?
Hei
Må først beklage at jeg ikke er aktiv her annet enn når jeg selv trenger hjelp og lurer på noe. Har litt dårlig samvittighet for det. Selvom jeg ikke kan noe om stoffskiftesykdom(føles det som) kunne jeg ha støttet dere andre og ikke minst lest meg opp litt. Er fortsatt i fortrengingsfasen. Det er bare når sykdommen er riktig ille at jeg må innse at jeg må finne ut hva som feiler meg og hva jeg kan gjøre.
Det som har skjedd: Fikk Graves etter fødsel, neo-mecazole 1 år, Så Levaxin, antistoffer borte, men ikke egen produksjon av tyroksin så fortsatte på levaxin etter å ha prøvd å få egen produksjon opp. Endokrinolog avsluttet oppfølging etter at ft4 lå stabilt på 16 og Tsh o.o1. Men tar på eget initiativ prøver hos fastlegen fordi jeg har vondt i hjertet og er kvalm (MYE) og svimmel. Legen sier at stoffskifte er fint på 16, men jeg gløtter på skjermen og ser at antistoffene er tilbake. Anti pro over 1000. Spør om det betyr at graves er tilbake? Legen vet ikke så mye, sier jeg blir eksperten (noe jeg ikke makter å bli) men skal henvise meg til endo igjen(noe som tar tid)
Forige tirsdag fikk jeg så skarpe stikk i hjertet at jeg dro til legevakt. kan ikke ta ct fordi hjerterytmen er for variert, men ekg og blodprøver fine så sendt hjem. Hos leger torsdag: sier det sikkert er muskulært. Javel??ok, men skal man bare ha så vondt at man ikke kan snakke? Og hvorfor er hjerterytmen uregelmessig?og puls på 64 under stress...
SPørsmål: Kan man bli kvalm av antistoffer? Få vondt i hjerter? Er det bedre for meg å fjerne hele kjertelen så jeg slipper antistoffene, kjertelen fungerer jo ikke likevel. Synes det er urettferdig at jeg har fått tilbake antistoffer siden jeg ha gått ned 15 kilo, sluttet og røyke og trener jevnlig. Begynte å mestre 60% jobb..og nå er jeg tilbake i helvete.
Blir utrolig takknemlig om noen kan ha noe som helst svar. Legen min hadde faktisk null å bidra med. Jeg spurte om ikke ft4 burde gå høyt dersom graves var tilbake, han visste ikke, var en kompliset sykdom detta her sa han. Jo takk det har jeg skjønt selv(noe av det lille jeg har fått med meg faktisk. Er lett aggresiv og utålmodig og ikke noe særlig hyggelig.. er redd for å sprekke og eder og galle skal renne ut.. synes synd på de rundt meg..spesielt mamma. Finnes det noe mer irriterende en sin mor når man er hormonellt forstyrret? Er 30, men er rett tilbake som 14 hormonellt...stilig ass
? NOT
Legen sier jeg har Graves
Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig
Lignende tråder
-
Har ME, mistenker lavt stoffskifte. Hva tror dere?
Av Cossie77 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 34Siste melding: 08-10-10, 19:00 -
Ny, med Graves
Av manzana i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 16-05-08, 14:25 -
TSH (Graves)
Av tollo i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 03-10-07, 07:08 -
TSH (Graves)
Av tollo i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-10-07, 07:08 -
Graves og øyeproblemer
Av darlingmin i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 14-08-05, 23:15

Svar med sitat
Bokmerker