Viser søkeresultater 1 til 10 av 51
Threaded View
-
08-06-10, 16:28 #16
Sv: Hjelp ned analyse av blodprøver
Hei igjen mann 28!
Som n`Finn sier må man ha ref.områder fra lab da dette kan være store variasjoner. Selv har jeg satt opp alle blodprøvene i ett regneark med type prøve nedover og referanseverdi og deretter dato bortover. Om du benytter samme lege bruker de stort sett samme lab og ref. verdiene vil være de samme - det står markert om lab. har endret referanseverdi og det gjør de innimellom. Så har du full kontroll selv. Krever litt jobb da. Om du har tilgang på en scanner kan du scanne alt og poste det så slipper du å skrive. Har betydning om prøven ligger lavt eller høyt i ref.området og det er umulig å si noe om ift. hva du har postet.
Ser at legen din har vært inne på mange ting h*n har testet for. Har du hatt mye muskel/leddsmerter siden det er kjørt tester for Reumatisme/leddgikt?
Etter min mening litt usikkert hva h*n har sett etter men har tenkt på binyrer med kortisol. Bare morgenverdi i blod - S-KORTISOL 183M - er egentlig verdiløs. Trenger minst kveldsverdi i tillegg. De fleste er vel enige om at prøver i spytt 4 ganger om dagen for å se døgnvariasjon er det beste man har pt. Se f.eks. denne posten: https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=spyttpr%F8ve
Om dette hadde vært mine prøver holder jeg foreløpig fast på hva jeg skrev tidligere i dag ift. hva jeg ville fått tatt prøver av. Du har antistoffer mot kjertelen (Anti-TPO) selv om de på de fleste lab ligger i ref.område om de er under 35. Ett antistoff er ett antistoff for mye og de må iallefall følges. Jeg har skrevet litt om det i svaret du finner her: https://www.stofskifteforum.dk/showt...7516#post87516
Hadde jeg hatt kunnskapen jeg har idag ville jeg uniddelbart startet med tilskudd av selen og fått støttebehandling med stoffskiftehormoner for å hjelpe kjertelen. Så helt enig med f.eks. Anisa at du må takke ja til tilbudet om å forsøke med tyroxin mens man utreder.
Ville ikke slått meg til ro med forhøyet magnesium eller s-alat. De kan selvfølgelig være forbigående, men en kontrollprøve bør gjøres. Mener man bør finne årsaken siden du ikke er i form - det er på tide om du har gått slik i 10 år.
Ser i tillegg at det er * på S-REVMATOID FA <6* - om du ikke får scannet eller lagt ut alle kan du legge ut hele svaret på denne prøven? Om dette betyr at du er positiv for RA er jo det absolutt ett tema.
Lav SHGB (mitt lab har 23 som nedre grense) i tillegg til at testosteron ser ut til å være lav for mann på 28 kan jo også gi noen indikasjoner.
H:-)
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Sønn med symptomer på lavt stoffskifte men blodprøver innenfor normalen
Av sisi i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 07-04-10, 10:16 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27 -
Hvilke symptomer er felles for både lavt og høyt stoffskifte??
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 18-04-08, 19:52

Svar med sitat
Bokmerker