Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
18-04-08, 16:33 #1
Hvilke symptomer er felles for både lavt og høyt stoffskifte??
Er felles for både lavt og höyt stoffskifte??
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
18-04-08, 17:21 #2
Jeg kommer ikke på noen som er det.
Hjertebank forekommer i begge tilfeller, men ved enten lav eller høy hvilepuls.
Likevel kan en ha en skjønn blending av begge symptomtyper.
Da trur jeg det er riktig å øke dosen.
Grovt sett - jeg har symptomer når jeg har lavt stoffskifte - ikke når jeg har høyt.
Det vi si : når jeg har høyt så er det på grunn av høy dose, og dette er helt anderledes enn de symptomene hYperthyreose gir.
Og symptomene ved for høy dose er vanskeligere å sette navn på.
Eneste kroppslige jeg får er høyere hvilepuls med bank.
Jeg kan også se at dosen er for høy på det treningsprogrammet jeg bruker. Det heter Polar ProTrainer og lager en grafisk fremstilling av hvilepulsen i treningsperioden. Er dosen for høy kan en se tydelige "spikes" i kurven.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-04-08, 17:45 #3
Kan trykk eller tykkhetsfornemmelse i halsen forekomme i begge tilfellene eller er det mest ved lavt stoffskifte?
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
18-04-08, 18:11 #4
Det forekommer i begge. Men jeg tror egentlig at struma er oftere sett ved høyt stoffskifte. Er ikke 100% sikker på det, men mener at det er slik..
Så langt jeg vet kan alle tegn på høyt stoffskifte vise seg i de som er lave, og omvendt.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
18-04-08, 18:46 #5
Jeg har av og til en følelse av at det skjer noe i kjertelen - kanskje en lett trykkfornemmelse. Det kommer og går og har alltid gjort det hos meg.
Struma heter det når selve kjertelen vokser så en kan se det utenpå.
En frisk kjertel endrer jo størelse hele tia - opp og ned, og av og til merkes den aktiviteten også av friske mennesker.
Likevel er det ikke all struma som merkes. De som gjør det vokser ofte på ugunstige steder o.l.
Vår fornemmelse er ikke godt å si hva kommer av - sikkert flere individuelle årsaker. Jeg har sett at fantomsmerter er nevnt som årsak.
Det er sånne som en kan få i amputerte legemsdeler.
Alt som ikke brukes fjerner kroppen - også kjertelen, så om man har hatt hypothyreose i mange år er det sansynlig at man egentlig ikke har noen kjertel å ha vondt i - men har det like vel.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-04-08, 19:37 #6
jeg får like bivirkninger ved begge når jeg har hatt høyt eller lavt "naturlig".
når jeg er overdosert på levaxin får jeg uren hud og økt svetteproduksjon i tillegg.
-
18-04-08, 19:52 #7
Lignende tråder
-
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27 -
Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med?
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 20-04-08, 14:01 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
både for høyt og for lavt?
Av kvulpe i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 20-11-07, 16:05 -
hvilke prøver tas ved høyt stoffskifte
Av milla i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 24-04-06, 19:04
Svar med sitat
Bokmerker