Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
04-06-10, 17:59 #6
Sv: Får ikke hjelp med stoffskiftet før diabetesen er under kontroll
Dr Sofie Hexeberg har nylig kommet ut med en bok "frisk med lavkarbo, nytt liv med riktig mat" Der skriver hun bl.a mye om diabetes og lavt stoffskifte. Hun forteller bl.a flere pasienthistorier, med blodprøvenivåer før og etter lavkarbo kosthold.
Jeg siterer noe av det hun skriver om insulin "Insulin fungerer også som vevsbyggende hormon i protein- og fettstoffskiftet. Det er grunnen til at man lett legger på seg ved høye nivåer av insulin i blodet." Så ikke er det bare lite moro å sette insulinsprøyter, det kan også føre til en ofte uønsket vektøkning... (Selv om jeg skjønner at du må bruke det inntil videre)
Så enig med deg, synes det høres ut som å gripe fatt i problemet i feil ende!
Jeg har selv dia/for lav insulinproduksjon, men klarer holde den veldig godt i sjakk med (stort sett) lav-karbo. Men fastende morgenblodsukker hadde jeg lite kontroll over, nesten samme hva jeg gjorde...Helt til jeg begynte med naturlig thyroid, da ble det normelt også : )! Jeg importerte det fra utlandet selv.
Jeg håper at du også får forsøkt det, og at det vil hjelpe deg! Håper du får redusert på sprøytene etter hvert også! Inntil videre kan du vurdere bruke smertestillende emla krem der du skal stikke.
Stå på i forhold til den behandlingen du mener er best for deg! Du vil kunne finne en del argumenter å bruke ovenfor legen din i boken jeg anbefalte.
Fortsatt god bedring og lykke til : )!
Lignende tråder
-
Fryse, selv om man har sykdommen under kontroll?
Av Ida i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 07-04-10, 02:03 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
Av camomilla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 06-03-09, 10:54 -
Snart første kontroll
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-07, 16:02 -
Det var ikke stoffskiftet
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 116Siste melding: 13-10-05, 10:17

Svar med sitat

Bokmerker