Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
31-05-10, 11:01 #1
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Jeg har lige et spørgsmål på en andens vejne.
Kan der være sammenhæng mellem højt blodtryk og lavt stofskifte?
Jeg har et familiemedlem som måske kunne have lavt stofskifte men hun har samtidig også højt blodtryk, hvilket vist ikke er helt normalt ved hypotyreose?
Hvis hun på et tidspunkt vil forsøge med thyroid for at se om det kunne hjælpe hende, skal hun så være ekstra forsigtig pga. det høje blodtryk?
Tanja
-
31-05-10, 12:34 #2
Sv: højt blodtryk og lavt stofskifte?
Det finnes eksempler på personer med lavt stoffskifte som har høyt blodtrykk.
Men det er ikke typisk.
Det almindlige er nok at lavt stoffskifte gir lavt blodtrykk, da det lave stoffskiftet gir lav aktivitet i binyrene.
Høyt blodtrykk har flere årsaker og det bør jo klargjøres hva denne er.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-05-10, 20:35 #3
Så vidt jeg ved, har jeg altid haft lavt blodtryk. Men efter at jeg har fået for lavt stofskifte, har jeg oplevet, at det steg, når medicinen ikke har slået til. Jeg aner ikke hvorfor. Måske kan det ske, hvis man har antistoffer, som stresser kroppen, når tsh'en stiger eller hvad ved jeg... Men sådan har jeg det i hvert fald.
Nielsigne
-
31-05-10, 21:46 #4
TSH har ikke mottagerceller andre steder i kroppen enn på kjertlen.
TSH kan derfor ikke merkes - iallfall ikke hos de av oss uten kjertelaktivitet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-05-10, 21:53 #5
Næ, jeg tænker bare på, om det er antistoffer, jeg har kunnet mærke, og om disse 'kommer i gang' eller stiger i mængde, når tsh'en stiger ... Samtidig med, at der vel foregår et eller andet tredje. I hvert fald har jeg flere gange kunnet konstatere, at når jeg havde det dårligt og havde stigende tsh, så havde jeg også ganske væsentligt højere blodtryk.
At jeg nævner tsh'en som det eneste, skyldes, at det er det eneste, der er blevet nævnt for mig, og jeg har jo i årevis troet, det var tilstrækkeligt
Men der må jo selvfølgelig være noget andet, der stiger eller falder, samtidig med, at tsh'en stiger - for at det skal give nogen logik. Men et sammenfald har der i hvert fald været flere gange.
Nielsigne.
-
01-06-10, 09:18 #6
Antistoffer kan jo trigges av TSH, men det er visst ikke alltid man kan se sammenfall mellom disse.
Det er brukt som argument for at TSH skal være lav, nettopp for at antistoffene ikke skal blomstre.
Samme argument gjelder forøvrig TED.
Gjeldende tanke er vel at når TSH stiger, så faller stoffskiftet - dermed binyreaktiviteten og som en følge, blodtrykket.
Men det beste for deg (for alle) er jo at du kjenner deg selv, og kan handle deretter.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-06-10, 09:21 #7
Sist endret av Kevlin; 01-06-10 kl 09:22 Begrunnelse: tji-hi ;0)
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
01-06-10, 09:34 #8
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-06-10, 11:59 #9
Det gikk litt fort....
Jeg mener jo bestemt at vi ikke skal bruke for mange forkortelser og faguttrykk.
Ikke lett å holde rede på - ikke for nye - ikke for rotehuer som våre (meg selv iberegnet!)
Fint å ha medmennesker som passer på - takk Anisa !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-06-10, 22:44 #10
Tak for gode svar
Lignende tråder
-
ca. 4 år med lavt stofskifte
Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 22-07-10, 10:20 -
Kan det være højt stofskifte?
Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 30-12-09, 16:48 -
Højt blodtryk 150/115 - påvirket af stofskiftet?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 06-03-09, 19:51 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18 -
Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
Av gitteh i forumet B-vitaminerSvar: 6Siste melding: 16-02-07, 23:56
Svar med sitat

Bokmerker