Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Det er blant de få tilfellene som ikke har antistoffer man finner disse.
Det er jo også sentrale tilfeller og flere som jo må ha behandling her, og "ordne opp selv" er vel et noe useriøst utsagn.
Kroppen kan jo ikke det hvis den ikke er istand til det.....
Det er jo det som er problemet - vi er MANGE ulike varianter av et problem som gir seg målbart utslag i stoffskiftet. Årsakene til utslaget kan være så uendelig mange.

Det blir da feil å skjære alle over samme kam: livslangt hormontilskudd. Det er like ille at de som må ha det ikke får det, som at de som kun trenger det for en periode blir satt i samme sekk.

Et spørsmål til - sånn som jeg har forstått det så kan man ha antistoffer og betennelsen stoppes før fullstendig ødeleggelse av kjertelfunksjonen? I de tilfeller det kan tenkes at kjertelen har en tilstrekkelig stor retfuksjon til at man kan opprettholde et godt liv uten tilførsel av hormoner mener jeg dette må være å foretrekke. Men da må man følges opp mer enn det som skjer de fleste i dag.

Fortsatt at jeg har forstått mekanismene riktig, da. Og ja, jeg er klar over at jeg har subjektiv interesse i at det skal være sånn. ;)