Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Nyinnflyttet, lavt stoffskifte?

Hei emilie !
    Prøvesvarne dine levner dessverre ingen tvil....
    Jeg er så enig i det siste du skriver. Hvilken sykdom som ikke går over av seg selv er det best å vente med å behandle ?
    Til og med en forkjølelse er det vel best å ta ved roten ?
    Jeg må bare si at jeg ikke forstår legenes behandlingsvegring av oss !!
    Det har store konsekvenser for den enkelte å gå ubehandlet !

Før i tia - den gangen legen kjennte familien og den svake og sterke sider, hadde du fått behandling med en gang. Det ligger til familien.
    Og slike autoimmune sykdommer gjør ofte det, og de slår ofte ut på samme måten.

Du får "manne" deg opp skikkelig å stå på dine meninger emilie, for du har helt rett !
    Lykke til
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej emilie

Sikke en mærkelig behandling, du har fået. Man må da tage disse ting alvorligt. Ikke mindst fordi du jo mærker, noget er galt. Og det er der jo, som n'Finn skriver. Jeg forstår ikke, hvor omsorgen for patienterne er blevet af? Da jeg var barn, havde min familie to forskellige læger plus en vikar, der alle tre opførte sig særdeles omsorgsfuldt over for os allesammen. De kørte ud på sære tidspunkter og kom HURTIGT, når der var brug for det. Vi hørte aldrig noget om, at vi nok var nogle sarte nogen og den slags. Efter at jeg flyttede hjemmefra, har jeg stort set ikke hørt andet fra nogen læge. De er tilsyneladende blevet besatte af en tanke, at vi er hypokondere hele bundtet ...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    7

Takk for svar
    Jeg får manne meg opp og snakke med legen, hvis ingenting skjer.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Nyinnflyttet, lavt stoffskifte?

Hei & Velkommen Emilie

Ille dårlig av legen dette her - og flere opplever lignende...
    for det første er det (kanskje) litt trøst i det -
    på den annen side så er det påfallende at behandlinger utsettes:

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Hei emilie !

Jeg må bare si at jeg ikke forstår legenes behandlingsvegring av oss !!
    Det har store konsekvenser for den enkelte å gå ubehandlet !

Før i tia - den gangen legen kjennte familien og den svake og sterke sider, hadde du fått behandling med en gang. Det ligger til familien.
    Og slike autoimmune sykdommer gjør ofte det, og de slår ofte ut på samme måten.
    Om behandlingen igangsettes kjappest mulig så kan man i beste fall bli frisk -
    eller man kan gå på lavere doser.

Ved først å utsette og siden undermedisinere - så er medisin-in-dust.-
    (rien) sikret avsetning på de remedier vi vil ha behov for pga tilleggssykdommer

Ikke bli skremt av hva jeg skriver, jeg kan ta feil men kanskje har jeg litt rett og.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    7

Standard Sv: nye blodprøver, noen som kan hjelpe

Tusen takk for svar alle sammen!

Var hos fastlegen min i dag(har vært vikar der de siste 2 gangene). Var ikke så mye å være "redd" for. Ble tatt alvorlig og skal prøve 50 microgram levaxin per dag. Nye blodprøver om en måned.
    Sannsynlig diagnose er hashimotos tyrhoditt(?). Det betyr vel at den er auto-immun om jeg forstår rett?

Lenge siden jeg har vært "glad" for at jeg er syk, men mye lettere å foholde seg til når man har en diagnose, og at man kan blir medisinert og få det fint. Krysser fingrene for fremtiden

God helg til alle sammen!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Antistoffmålinger (anti-TPO, anti-TG) avslører jo tyreoiditt - av ett eller annet slag.
    Man kan ikke anta noe somhelst uten sikre svar på disse. Du har jo svar som vel ligger i gråsonen ?
    Sikker påvisning gjøres med mikroskopering av FNB prøve.

Tyreioditter er somregel autoimmune, men sjeldne autoimmune varianter kan gå over av seg selv. De fleste gjør dessverre ikke det.

Når fT4 er så lav som du har, er det ikke noe annet man kan gjøre enn å gi stoffskiftehormoner. Å gå lenge slik er uheldig og umenneskelig og noen U-er til.
    Får håpe du funker på behandingen da emilie75.
    Om kroppen din liker Levaxin så skulle du neste merke bedring fra dag en.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    7

Takk til n'Finn

Tok medisinen ganske tidlig i dag etter jeg hadde vært hos legen, og det var helt merkelig for jeg ble liksom så pigg og nesten litt rastløs. Tenker forsåvidt at det kan være en "placebo effekt" av å få medisin og av det å bli trodd Blir spennende å se.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

hei, du ble vel tatt alvorlig siden ft4 har vært lav begge gnagene og TSH er på vei opp.

Det fins nemlig et fenomen som heter NTI, non-thyroid illness, hvor ft4 og TSH er lave under en sykdom, hvilkensomhelst sykdom. Så spretter TSH opp etterpå men ft4 følger opp som respons på økt TSH. Derfor tar legene prøver flere ganger for å se hva som foregår.

Jeg fikk dengang også innen en halv time følelsen av at jeg ble varmere, og at jeg fikk noe jeg virkelig trengte.

Husk at TSH nå går ned pga levaxinen, og restproduksjonen fra kjertelen går ned, slik at du vel trenger doseøkning snart, det er nesten helt sikker. Akkurat nå har du t4 fra både kjerletlen og levaxinen, og det er dobbelt opp.
    Enten så pleier man å ta blodprøver etter noen få uker, f. eks. en måned, og så sier legen øk til 75mikrogram, eller så kan det hende at man skal øke uansett. Hvor mye man ender opp med, er individuelt.

Ja, hashimotos thyreoditt er helt vanlig.

Lignende tråder

1. Kan noen hjelpe meg?
    Av diamanten i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 08-03-09, 13:31
  2. Noen som kan hjelpe??
    Av Tinamina i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 25-09-08, 01:23
  3. Svar: 6
    Siste melding: 22-06-08, 21:37
  4. Blodprøvesvar, kan noen hjelpe meg?