Viser søkeresultater 1 til 10 av 19

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard Sv: Er det mon bare pga virus?

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    -- hvornår var det? Var du overdoseret på Ny eltroxin, Tanja? Mine blodprøver viste, at jeg lå lavere end normalt med alt (undtagen tsh som steg) - og at jeg faldt og faldt, selvom jeg blev på samme dosis i perioden.
    Jeg følte selv, at jeg havde symptomer på både lavt og højt stofskifte SAMTIDIG; fx var jeg rastløs, utålmodig, havde kort lunte og hjertebanken samt hård puls. Men også forstoppelse, træthed, mathed, ujævn hjerterytme, forkammerflimmer .... og sidst men ikke mindst et syn, der blev ringere og ringere. Men det med synet bildte jeg mig faktisk ind måtte skyldes min alder - der er mange, der får briller, når de som jeg er midt i 40erne. Men brillerne blev aflyst efter et par uger på Euthyrox. Gud ved, hvad der var sket med mine øjne, hvis jeg var blevet på Ny Eltroxin :twisted:

Jeg har ikke været overdoseret på eltroxin men jeg har haft for højt stofskifte for en del år tilbage.
    Med ny eltroxin fald jeg også. jeg anede det bare ikke, for mine blodprøver var, ifølge lægen, helt normale.
    Jeg kunne slet ikke forstå det for jeg havde alle symptomer på lavt stofskifte med forstoppelse, vægtøgning, tør hud og var træt og irritabel. Kvalme og smerter i kroppen kroppen havde jeg også.
    Til sidst var jeg overbevist om at jeg var ved at gå helt ned med stress
    Det var først da en på et andet fora spurgte om andre havde problemer med ny eltroxin at jeg opdagede hvad der foregik og det viste sig så også at ft4 var faldet en del.
    Min daværende læge var heldigvis hurtig om at søge om tilladelse til at jeg kunne få euthyrox.

Mine tanker går ofte til de mennesker, der sidder på diverse institutioner og er for syge og /eller for gamle til at fortælle, at de har det skidt eller ikke kan se så godt, som de plejer.

Ja det er næsten ikke til at bære

Nielsigne
    Tanja

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av TanjaK Vis post
    Til sidst var jeg overbevist om at jeg var ved at gå helt ned med stress
    NØJAGTIG min konklusion også, Tanja. Jeg havde heller ikke fattet en meter ... Og det eneste, jeg kunne få til at rime med alle de der mærkelige ting på én gang, var stress. Jeg havde samtidig grund til at reagere på 'efterveerne' af en lang periode med stress. Men jeg undrede mig godt nok over, at det ikke bare holdt op, når nu så meget faktisk var forbedret lige på een gang!

Men så var der en flink apoteker, der så mig dybt i øjnene en dag, da jeg var ved at købe en portion af den såkaldte Eltroxin, og så sagde han, at det jo ikke var helt sikkert, det passede, det der på æsken: 'Ny tablet - samme gode virkning'. Ikke nødvendigvis for alle, så få en blodprøve, sagde han. Jeg bestilte tid til blodprøve og lavede et par søgninger på nettet, hvor jeg så ramlede ind i nogle forskellige fora, bl.a. netdoktor.dk, hvor folk jamrede sig helt vildt ... over mange ting og blandt andet dem, jeg sloges med. Og så læste jeg noget på forbrugerrådets hjemmeside, søgte videre med gode søgeord derfra. Fik taget blodprøve, kom nogle dage senere ind til lægen, der straks kørte på med noget om 'overgangsalderen'. Dejlig nem sovepude, er den :evil: Men så var der jo heldigvis allerede taget blodprøve, og så gik det derfra. Havde det rigtig skidt allerede da, men eftersom medicinen jo er SÅ fortræffelig, måtte jeg vente i flere måneder på hjælp. Forbandede normalområder og dumme dumme tsh-filosofi :twisted:

Af en eller anden grund stiger mit blodtryk, når mit stofskifte falder/når tsh'en stiger. Det forstår jeg egentlig ikke. Men der skal ikke meget til, før jeg kan mærke, den er helt gal. En tsh på 2, og så er jeg på vej op i loftet ... Mange af de tsh-tal, jeg læser herinde, får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig - en tsh på 160, skriver n'Finn noget om i dag ... var det mig, der havde det, var jeg vel død, tænker jeg.

... og det med at blive dårlig, når tsh'en bare er på 2 må jo i en vis forstand være noget fis, eftersom det ikke er den, der laver stofskiftet ... Men det må vel være fordi, kirtlen ikke svarer, når den bliver ringet op ... og så fordi, jeg ikke har haft for vane at lægge mærke til andet end tsh. Man er jo godt opdraget, jo .... :twisted:

Men ... det er sandt, jeg skal jo tage højde for, at der kan være noget med antistof

Så er det hele måske helt anderledes. Selvom der åbenbart ikke er nogen læger, der mener, jeg skal gå op i den slags.
    Sist endret av Admin; 26-05-10 kl 11:30 Begrunnelse: 3 indlæg lagt sammen. Brug Rediger-knappen Nielsigne. Du har 2 timer til at kunne tilføje nyt til det oprindelige indlæg.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Hvordan er det anderledes med antistoffer?
    Jeg tror godt nok også jeg ville være død hvis det var mig med så høj TSH
    Tilbage i januar lå THS på 1,6 og FT4 var 14,3 og jeg var syyyg

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo Neilsigne, det sgu' er noget fis.....
    For det er jo slett ikke TSH hormonet som benyttes til stoffskiftet.
    Alle vet jo at det er fT3 som er stoffskiftehormonet, og at man bare skal ha et tilstrekkelig fT4 for å sikkre forsyningen av dette.

Det må bare være en hel masse uvitende noober blandt legene der ute !
    Ellers kan jeg ikke fatte hvordan noe så enkelt og strukturert kan forvandles til en masse unødig tullete pjatt.

Ok - i noen tilfeller, kanskje også de fleste, så kan TSH være en pekepinn.
    Men det er meget lite informasjon som skal til for å fatte at dette TSH ikke er noe unversalium i stoffskiftesammenheng !

Så kjære venner - ikke relater dine symptomer eller følelser til TSH - den har ingen betydning,
    Det er fT4 som bør være vårt dosemål og vår relasjon til symptomene.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, n'Finn, det' noget fis. Men fisen passer altså godt sammen med de tidspunkter, hvor jeg ikke har haft det godt ... Så den har vel været sammenfaldende med de tidspunkter, hvor jeg har været på'en med t3 og t4 ... Skidt var det i hvert fald!

Tanja, jeg fandt for nogle dage siden ud af, at jeg har /har haft antistof. Har haft diagnosen myxødem i 12 år, men ingen har nogensinde fortalt mig om antistoffet før. Faktisk har jeg flere gange fået at vide at 'du har myxødem, og derfor har du jo ikke noget antistof'. Det hænger bare ikke sammen ... Men man kan sige, hvis bare én har skrevet forkert på et tidspunkt gentager de andre måske bare. Indtil altså ham her undrede sig.

Jeg skriver om det her, hvis du evt. er interesseret, det starter ved post #9

Måske kan også du finde nogle overraskelser om dig selv på sundhed.dk ...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo, får å gå litt lenger inn i hva jeg mener, så er det at det finnes stoffskiftesyke hvor TSH-responsen er normal - og fortsetter å være det.
    De vil jo se at TSH varierer når fT4 varierer - og varierrer motsatt av denne.
    I oppstarten av en behandling vil en kunne følge at TSH faller mot null, og fT4 stiger hver gang en øker dosen.
    Det er bare det at dosen skal i de fleste tilfeller være så stor at TSH blir null.
    Den skal være høyere enn det, og man vil ikke få noen reaksjon lengere.
    TSH forblir null uansett hva man gjør med dosen.

Så jeg syns ikke man skal forholde seg til TSH i dosering.
    Bruk fT4 fra starten, så får man 1 størrelse å forholde seg til og vil lære sammenhengen mellom symptomer og dose mye lettere.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg skriver om det her, hvis du evt. er interesseret, det starter ved post #9

Måske kan også du finde nogle overraskelser om dig selv på sundhed.dk ...

- men linket kom alligevel ikke med - sært. Men så prøver jeg igen:
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9861

Nielsigne

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Så jeg syns ikke man skal forholde seg til TSH i dosering.
    Bruk fT4 fra starten, så får man 1 størrelse å forholde seg til og vil lære sammenhengen mellom symptomer og dose mye lettere.
    Jeg er sikker på, du har ret, n'Finn

Men i de første 11 år med diagnosen har jeg ikke selv set på mine blodprøver ... men så kun hørt tsh-tallet, når jeg spurgte om det hos lægen. Og jeg spurgte jo netop efter det, fordi det er det, de kører efter

Lignende tråder

1. de forsker på virus og stoffskiftesykdommer
    Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 07-03-09, 20:30
  2. bare forhøyet fT3
    Av tussi i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 4
    Siste melding: 13-11-06, 00:30
  3. Må bare fortelle
    Av grynet i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 5