Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
24-05-10, 19:01 #11
Sv: Kutte T4? Hva nå tro??
Jeg diskuterte en gang med to leger som begge hevdet at T1 og T2 bare var waist, og lo av min argumentasjon som gikk ut på at kroppen ikke produserer noe unødvendig. Og selv om vi ikke forstår hvorfor, og hva det brukes til, er det direkte arogant å tro at det er unnødvendig.
Svært få kroppsproduserte emner brukes også bare en gang.
Så kan jeg forestille meg med rT3.
De-jodinasen de-aktiverer et fT3 overskudd til rT3 og dette brukes igjen til å senke kjertelproduksjonen. Låter plausibelt for meg.
Men.....
Thyrostatika (Neo-merc. PTU o.l.) virker jo så vidt jeg har forstått som "fake jod" - kjertlen produserer som vanlig, men skjelner ikke mellom tyrostatikaen og jod.
Dermed produseres en mengde stoffskiftehormoner med uvirksomt jod.
Hvis det var tilfelle - at fT3 intok tyreoistatikaens arbeidsområde, ville man vel finne igjen dette i produserte T4 - T3 ?
Det er vel dette som antydes i den første linken.
Så er jeg sær da - jeg krever mer enn påstander.....
Trur ikke no' særlig på gud, og ikke på fanden heller, men tror fullt og fast at bilsakkyndige er begges stedfortreder
Så må jeg si at jeg beundrer iherdigheten din, den er viktig for oss alle sammen.
Og jeg håper at du fortsetter så du kan overbevise en inngrodd skeptikker som meg
Jeg mener jo også at dagens blodprøveutvalg ikke pånær er adekvat, hverken i diagnostikk eller til doseregulerende hjelp.
Mange blodprøvesvar gir ingen informasjon i det heletatt og tolkere overlates nærmest til indoktriner og teori istedenfor å tolke pasienten biometriske signaler.
Det er synd - men hva skal vi gjøre med det ?
(når ikke viten som dette ser ut til å slå igjennom den kompakte mur)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker