Jeg har også oplevet at have problemer med øjnene, særligt da jeg fik Ny Eltroxin som ikke slog til. Da havde jeg - ud over synsforstyrrelser og ringere syn - også problemer med slimhinderne i øjne (og næse). Jeg var også langt mere lysfølsom og måtte ofte have solbriller på i gråvejr. Kunne på grund af lysfølsomheden ofte ikke udholde at se en hel film (noget tv dog værre end andet mht dette). Jeg synes, mine øjne nogle gange var meget tørre, men når jeg så dryppede eller skyllede øjne med en saltvandsopløsning, sved de, selvom opløsningen var helt korrekt, enten den var hjemmelavet eller fra apoteket. Dette kan vis muligvis skyldes, at der af en eller anden grund ikke er energi nok til at sørge for saltbalancen.
Andre gange løb mine øjne i vand.

Det hele er meget bedre nu, hvor jeg er sluppet af med Ny Eltroxin, men så alligevel ikke helt godt nok.
Jeg har fået det bedre både med mine øjne og mine ødemer af at bruge et præparat med hestekastanje i. Det hedder Aesculaforce og er fra Vogel, men det findes så vidt jeg ved i forskellige versioner fra forskellige firmaer. Hestekastanje virker blandt andet sammentrækkende og betændelseshæmmende. Mange bruger det for at fremme venepumpen /styrke venerne i benene. Men læs indlægssedlen før brug; ikke alle kan bruge det.

Nielsigne