Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Tråd: Legen sier jeg er OK
Threaded View
-
10-05-10, 21:41 #18
Sv: Legen sier jeg er OK
Hei, Kurt!
Siterer:"Kan man ha gode dager og værre dager med stoffskifteproblemer?".
Min erfaring som kvinne: Ja, det kan man!
Vet ikke hvordan det har gått med Anti-TPO'en din? Min gav første indikasjon på stoffskifteproblemer i 2001 men Anti-TPO på 75 - siden så har det bare økt.... de siste 4-5 gangene den er målt har den vært angitt til >1300 (de slutter å telle på 1300....
). TSH (legenes gudegitte omen?) har variert mellom "innenfor og utenfor normalen". Har ikke hatt høy TSH men vært over 5 to ganger på mange målinger. Tror, når jeg tenker etter, at de to gangene jeg er målt over 5 har vært om morgenen og fastende. Ble satt på Levaxin 50 microgram, i mars i år etter siste måling over 5. Kontrollmåling viste bedring, nå så føler jeg at det er på vei nedover igjen etter å ha følt meg bedre en stund. Så var det dette med energi til å delta i livet rundt og trene. Var veldig flink i 2008, men fikk en betennelse i en skulder som satte meg ut. Etter dette har det bare gått nedover. Lav-karbo kost (2007-2008) ga bedring i mine verdier sammen med tilskudd av magnesium, TrioBe(b-vitamin)(B-12 målt til 220 - gikk opp til 340 i løpet av 6mnd), Omega-3, antioksydant (Medox), E-vitamin og c-vitamin. Fikk masse overskudd, men når jeg falt ut av rutinen så gikk det neover
. Når det gjelder hvor man bør ligge når det gjelder B-12 så er det heller i øvre del av skalaen enn i nedre, du er vel midt i sånn circa. Siden høsten 2009 og til nå har jeg slitt veldig. Den minste anstrengelse har satt meg ut, og vinteren har blitt brukt til soving
. Har så smått begynt litt trening, men merket at jeg ikke skal ha store anstrengelser enda, sliter i tillegg med allergi
. Tilbake til spørsmålet ditt..... ja, formen kan variere veldig i hvertfall i en begynnende hypotyrose etter mine erfaringer.
Var jeg deg ville jeg sjekket ut mulige ettervirkninger etter løsemiddel (hvis du vet du har vært utsatt), kjenner flere med mer eller mindre alvorlige ettervirkninger der. Greit å ha sjekket det ut. Kan jo gi erstatning hvis det er i jobbsammenheng, men ellers så er ikke det å foretrekke for der er det lite å gjøre....., bedre med hypo som kan "kureres"/medisineres. Lykke til fremover
Orca
Orca's dagbok
Lignende tråder
-
Grei T4 sier legen, men lav TSH. Føler meg allikevel sliten!
Av minus i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 05-06-13, 20:19 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Helse- og omsorgsminister sier....
Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 07-05-09, 21:44 -
Hva sier TRAS noe om?
Av Carro i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 18-03-09, 10:01

Svar med sitat

Bokmerker