Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 34

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    13

Standard Sv: Legen sier jeg er OK

Hei Nielsigne

Kjenner meg igjen i det du skriver om å ikke ha energi til ungene. Hender jeg sovner når jeg leker med de på gulvet. Sykkeltur er bare å glemme. Til vanlig bruker jo sommertiden å gi meg et ekstra kick med energi. Lange lyse kvelder osv. Men nei da....

Den siste tiden har jeg bare blitt værre. Etter at jeg oppdaget/konstaterte mitt trolig problem med stoffskifte, har energinivået sunket.

Og med at min lege ikke har tro på at jeg har noe problem. Gjør det hele ganske frustrerende.

Er det ikke bare for legen å prøve ut medisin, og heller avslutte hvis ikke jeg føler bedring. Eller er det slik at jeg kan skade produksjonen av noe om jeg prøver?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Kurt

kom deg til legen og mas om å prøve Levaxin. Om han ikke vil gi, gå til en av de private legesentrene som flere her inne har benyttet.

Jeg er ingen ekspert på verdier. Men med dine verdier er jeg i dårlig form (hadde tilsvarende verdier for en mnd el to siden).

Ser du har høyt jernnivå. Kan man ikke bli slapp av dette? En på jobben var plaget med slapphet/energimangel (men ikke så alvorlig som du beskriver), og problemet med for høyt jernnivå løste seg da han ble blodgiver.

Om en eventuell medisinbruk kan ødelegge egenproduksjonen din vet jeg ikke, men det later jo til at du ikke blir bedre, eller; du kan jo ikke bare gå og vente på at det KANSKJE vil skje. Hvert dag, måned, hvert år i livet teller. Så om man kan gjøre noe med det, ta skjeen i egen hånd! Gjør det som raskest får deg i form, om det så skal være at du må spise en pille hver dag resten av livet.

Jeg har forresten en venninne som gikk på Levaxin i fire år men som etter legens råd kuttet det ut for at kroppen skulle stabilisere seg på egenhånd. Hun fungerer kjempefint uten. Så det er ikke noe must at om du først prøver medisiner så er "løpet kjørt".

Om du ikke har nok utbytte av Levaxin etter en periode, prøv med tilskudd av Thyroid. Mange har positive erfaringer med dette .

Stå på og lykke til!!!!!!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Hei, Kurt!
    Siterer:"Kan man ha gode dager og værre dager med stoffskifteproblemer?".
    Min erfaring som kvinne: Ja, det kan man!
    Vet ikke hvordan det har gått med Anti-TPO'en din? Min gav første indikasjon på stoffskifteproblemer i 2001 men Anti-TPO på 75 - siden så har det bare økt.... de siste 4-5 gangene den er målt har den vært angitt til >1300 (de slutter å telle på 1300....). TSH (legenes gudegitte omen?) har variert mellom "innenfor og utenfor normalen". Har ikke hatt høy TSH men vært over 5 to ganger på mange målinger. Tror, når jeg tenker etter, at de to gangene jeg er målt over 5 har vært om morgenen og fastende. Ble satt på Levaxin 50 microgram, i mars i år etter siste måling over 5. Kontrollmåling viste bedring, nå så føler jeg at det er på vei nedover igjen etter å ha følt meg bedre en stund. Så var det dette med energi til å delta i livet rundt og trene. Var veldig flink i 2008, men fikk en betennelse i en skulder som satte meg ut. Etter dette har det bare gått nedover. Lav-karbo kost (2007-2008) ga bedring i mine verdier sammen med tilskudd av magnesium, TrioBe(b-vitamin)(B-12 målt til 220 - gikk opp til 340 i løpet av 6mnd), Omega-3, antioksydant (Medox), E-vitamin og c-vitamin. Fikk masse overskudd, men når jeg falt ut av rutinen så gikk det neover. Når det gjelder hvor man bør ligge når det gjelder B-12 så er det heller i øvre del av skalaen enn i nedre, du er vel midt i sånn circa. Siden høsten 2009 og til nå har jeg slitt veldig. Den minste anstrengelse har satt meg ut, og vinteren har blitt brukt til soving . Har så smått begynt litt trening, men merket at jeg ikke skal ha store anstrengelser enda, sliter i tillegg med allergi . Tilbake til spørsmålet ditt..... ja, formen kan variere veldig i hvertfall i en begynnende hypotyrose etter mine erfaringer.
    Var jeg deg ville jeg sjekket ut mulige ettervirkninger etter løsemiddel (hvis du vet du har vært utsatt), kjenner flere med mer eller mindre alvorlige ettervirkninger der. Greit å ha sjekket det ut. Kan jo gi erstatning hvis det er i jobbsammenheng, men ellers så er ikke det å foretrekke for der er det lite å gjøre....., bedre med hypo som kan "kureres"/medisineres. Lykke til fremover

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    13

Hei igjen!

Vet ikke om jeg graver meg ned i symptomer og ikke ser hvordan jeg skal komme meg videre?

Har en samboer som begynne å bli lei av at jeg ikke tar tak i dette mere enn jeg gjør.

Det må jo da bli Privatklinikk, og dette koster sikkert mye penger. Bor i Sør Trøndelag, så en tur til Balder vil koste litt, både i reise og sannsynligvis time der. Noen som vet hva koster sånn ca på BALDERKLINIKKEN? (er vel en utredning først sikkert)

Sambo som sagt begynner å bli lei av at jeg ikke gjør nok, men det går jo på energinivået dette også. Sier til henne at du skulle hatt kroppen min i 24 timer, da har du ikke klaget mere, om at jeg ikke støvsuger nok, rydder nok osv. osv. osv.

Kom over en artikkel i Allers om LG (Lightning Process) er dette noe å undersøke nærmere. Så symptomene ikke gikk så mye på hukommelse og depresjonstanker.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Kurt

det settes av 90 min til første konsultasjon på Balder. Jeg tok i tillegg masse bloprøver og fikk med meg spyttprøve- kit, samt to urinprøve- kit, hjem. Jeg antar at legen vil ønske å ta dette av deg også, i alle fall blodprøvene. Etter første gang betalte jeg ca 2500 kr.

Legen ønsket jeg skulle ta en urinprøve som skulle sendes til USA, i tillegg til en urinprøve som sendes til Aker Sykehus. 2500 kr å sende prøve til USA, i tillegg til de 2500 jeg betalte for timen. Vet strengt tatt ikke om det er så nødvendig å sende prøve til USA.

For å begrense kostnadene bør du derfor si i fra om at du ikke ønsker å sende prøver til utlandet.

Spyttprøvene og urinprøven som skal til Aker, skal du ta hjemme, og sender selv med posten.

Har bare vært på Balder en gang. Skal ikke drive noe utpreget reklame for virksomheten. Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg gjerne betaler litt for å få såpass bra "service".

Det er ganske lang ventetid der så du kan likegjerne bestille time nå. Om du ombestemmer deg, er det bare å avbestille en dag eller to i forveien.
    Sist endret av BeritM; 13-05-10 kl 10:33

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Legen sier jeg er OK

Sitat Opprinnelig skrevet av kurt Vis post
    Det må jo da bli Privatklinikk, og dette koster sikkert mye penger. Bor i Sør Trøndelag, så en tur til Balder vil koste litt, både i reise og sannsynligvis time der. Noen som vet hva koster sånn ca på BALDERKLINIKKEN? (er vel en utredning først sikkert)
    Hvorfor netop Balderklinikken, Kurt? Hvis jeg var i samme situation som din, og skulle alligevel på en lille rejse for at komme dertil, ville jeg så afgjort hellere tage til Heggeli. Se evt. tråden Foreløpig hurra for Heggeli.

Grunden til min anbefaling er, at Balder-lægerne synes medicinsk-politisk at følge TSH-regime i en grad, der godt nok ikke er så iøjnefaldende som almindelige lægers, men den er der. Det har der været skrevet om her på forummet en del på det sidste. Jeg mener hjerteligt og ærligt, at du har ikke brug for at smide gode penge efter en klinik, hvor du bliver behandlet efter, hvor højt eller lavt dit TSH er. Det ser ud som om du er det i forvejen, hos de/den læge der angiveligt har pt ansvar for din (u)behandling. Selv hvis priserne er de samme som Balders, mener jeg at med dit sygdomsbillede er pengene bedre brugt på Heggeli (blot du undgår denne læge).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Anisa

Heggeli kan sikkert være bedre på mange måter. Men jeg synes det er litt "sårbart" å kun støtte seg på en lege som det ryktes skal være bra der. En annen kvinnelig lege på Heggeli har visstnok et dårlig rykte. Det virker uprofft og lite "helthetlig" spør du meg, når begge jobber innefor samme klinikk.

Hva om denne flotte legen slutter osv. På Balder er det jo flere, og de kjører samme praksis så vidt jeg vet.

Men så klart- om man skulle få oppleve et "TSH tyrrani" på Balder, så får man heller forsøke å bytte lege/behandlingssted. Det kan imidlertid tenkes at noen blir bra før de får erfare et eventuelt "TSH tyrrani".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Legen sier jeg er OK

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Heggeli kan sikkert være bedre på mange måter. Men jeg synes det er litt "sårbart" å kun støtte seg på en lege som det ryktes skal være bra der. En annen kvinnelig lege på Heggeli har visstnok et dårlig rykte. Det virker uprofft og lite "helthetlig" spør du meg, når begge jobber innefor samme klinikk.

Hva om denne flotte legen slutter osv. På Balder er det jo flere, og de kjører samme praksis så vidt jeg vet.
    Man kan altid følge sin læge. Det er værre når der er læger man er helst fri for at følge. Jeg er enig med det "helthetlig" og den kvindelige læge, der egner sig ikke til at behandle sygdom i thyreoidea. Mon Heggeli ikke en skønne dag foretager sig noget i det henseende. Jeg kan ikke forestille mig andet.

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Men så klart- om man skulle få oppleve et "TSH tyrrani" på Balder, så får man heller forsøke å bytte lege/behandlingssted. Det kan imidlertid tenkes at noen blir bra før de får erfare et eventuelt "TSH tyrrani".
    Det er rigtig Berit Men ved du hvad? Med 4 børn, en samlever der er ved at pakke sammen og et nyt hus, sikkert med gæld i.... føler jeg ikke, at Kurt har "råd" til alt for mange "eksperimenter". Balder følger TSH-regime og her ligger jo også årsag til Kurts problemer i forhold til hans aktuel behandling, så hvorfor i alverden gentage (høre på) det samme på en ny klinik, for de penge man endda i forvejen ikke har for mange af?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Hei igjen!

Hei - du kommer fort opp i noen tusen på Balder. Bør nok regne med minst 2500,- for første konsultasjon slik andre skriver om her. Litt avhengig av hvilke prøver de vil ta. De fleste vanlige betales av trygdekontor. Det er imidlertid mulig å få en telefonkonsultasjon på Balder. Kjenner noen som har kontakt med Balder på denne måten. Du slipper jo reiseutgiftene. Link til et FB-forum der en har lagt ut om sin erfaring. http://www.facebook.com/group.php?gi...845&topic=6265.

Jeg husker ikke navnet, og finner det ikke igjen, men har lest på andre forum at det skal være en mannlig lege tilknyttet Aleris i Trondheim som skal være god på stoffskiftesykdommer. Du kan jo kanskje ringe dit? Da slipper du iallefall reiseutgiftene.

Jeg kikket imidlertid litt på de første innleggene dine med prøvesvar. Om fastlegen ikke vil være med på lavt stoffskifte om mener dine blodprøver bekrefter at du ikke har lavt stoffskifte bør jo alle andre diagnoser som har liknende symptomer også utelukkes. Om blodprøvene du poster er de eneste som er tatt det langt fra nok til å avkrefte andre diagnoser/sykdommer som kan ha samme symptombilde. Så her er det bare å starte med eliminasjonsprosessen

Mens du tenker deg om vedr. privatklinikk kan du jo forsøke å snu på det ovenfor legen. Hvis det ikke er stoffskiftet må det være noe annet som ikke fungerer. Få din vanlige lege til å rekvirere en del andre helt vanlige prøver som for eksempel total jenstatus - du har forhøyet S-Ferritin. S-Ferritin alene sier lite om alt og bør i alle fall taes sammen med noe så enkelt som en CRP. Høy S- Ferritin utelukker ikke jernmangel da det er et akutt fase protein som øker ved aktive prosesser. (f.eks. betennelser)

Be om å få tatt eksempel følgende i første omgang. Leger blir litt stressa av for mye på en gang:
    S-Jern/TIBC, S-Jernbindingskapasitet, S-Jernmetning, S-Ferritin samt B-Hemokromotose , CRP for å se din totale jernstatus og utelukke Hemokromatose, og aktive betennelsestilstander i kroppen da du er sliten og trøtt.

I tillegg bør S-Kalsium, S-Magnesium, S-Selen, S-Sink, og gjerne alle andre mineraler og vitaminer. Noen av disse øker og andre synker ved stoffskiftesykdommer (som sekundærmarkører). Magnesium kan for eksempel bli høy ved hypotyreose. Sammen med disse bør P-PTH måles for å sjekke kalsiumstoffskiftet og at dine biskjoldbrukskjertler.

Det bør også gjøres flere blodprøver av elektrocytter og hematologi som for eksempel MCH, MCV, MCHC. For eksempel vil forhøyet MCV som ikke skyldes anemi bygge opp under diagnosen hypotyreose da forhøyet MCV som ikke skyldes anemi (som først kan utelukkes av full jernstatus) i mange tilfeller skyldes hypotyreose.

Kan poste mer siden om du er interessert men orker ikke mer akkurat nå.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Legen sier jeg er OK

Hei igjen!

Den legen du har.. er kanskje moden for utskiftning
    høres ikke ut som h*n er noe å spare på
    (Les: Legen din ikke er OK )

Foreslår i så fall at du lager en ny tråd,
    med - f.eks: "Trønder i nød - forslag til annen fastlege!!?".

Så kan du bytte over før det blir Juni.. billigere
    og kanskje vel så greitt som å reise ens (kjemperdyre) ærend til Balder -
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 05-06-13, 20:19
  2. Legen min sier jeg er overdosert
    Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 58
    Siste melding: 17-03-10, 18:09
  3. Helse- og omsorgsminister sier....
    Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-05-09, 21:44
  4. Hva sier TRAS noe om?
    Av Carro i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 18-03-09, 10:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg