Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Hårtab

Det stofskiftetal du nævner er TSH, ikke? Men ellers skriver du ikke så meget om, hvad der er gået forud for hårtabet? De fleste stofskiftesyge mister noget af håret hvis de ikke reagerer tilstrækkeligt på behandlingen. Men du skriver jo, at du har mistet alt håret? Det kunne tyde på, at du har andre hormonproblemer i tillæg til thyreoidea. Kig lige på dette emne i delen om Håret og hormoner. Kan være, du kan genkende noget og dermed kan du få et fingerpeg mod, hvor problemet måske befinder sig?

Hvis dit primære ærinde ligger indenfor thyreoidea sammenhæng i forhold til dit hårtab - bliver du nok nødt til supplere med lidt info om hvor længe siden du er blevet diagnosticeret og hvilken behandling du får. Hvor ofte bliver dit stofskifte kontrolleret (blodprøver) og hvad siger din læge til dit hårtab? Går du hos en endokrinolog eller hos den praktiserende læge, og er du blevet bedre eller er der fortsat symptomer på lavt stofskifte?

Det er meget svært at lede efter rette info, når du ikke skriver mere om forhistorien. Som i alt andet med denne sygdom - heller ikke et simpelt spørgsmål om hårtab kan besvares entydigt. Hårtab er ikke bare hårtab, men hænger nøje sammen med din øvrige tilstand, så jo mere du fortæller jo bedre, før der kan svares.

I mellemtiden kan du gå over på forummet HairlossHelp.com og læse meget mere om alskens aspekter ved hårtab inkl. thyreoidea-connection. Jeg har på fornemmelsen, at med deres 18367 brugere, må alle slags spørgsmål om netop hårtab allerede være stillet på deres forum.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2009
    Meldinger
    12

Standard Sv: Hårtab

Hej,

Du har helt ret, jeg skal nok skrive lidt mere om mit problem.

Jeg har igennem de 6 år lidt af pletskalledhed, men kun i meget lille omfang.
    Men pludselig tog det fart og i løbet af 2 år tapte jeg alt håret, for ca. 3 år siden. Men i løbet af de 6 år, var der ingen der tog nogle blodprøver, så jeg har muligvis gået med for lavt stofskifte i lang tid, uden at opdage det.

Jeg har så i mellemtiden været gravid, og efter jeg havde født min dejlige datter, ca. 6 mdr., begyndte jeg at tabe håret igen. Og det gik stærkt.

Lige før jeg blev gravid opdagede lægen, at jeg havde alt for lavt stofskifte. Jeg blev undersøgt fordi jeg havde svært ved at blive gravid. Mit TSH kom så ned på det som det skulle, og jeg blev kort tid efter gravid. Under graviditetet voksede håret og kom helt tilbage, det havde godt nok fået en anden farve i mellemtiden men det var jo ligemeget. Og så som sagt, efter 6 mdr. faldt det af igen. Det vil sige næsten, for jeg barberede selv resten af, fordi min datter havde mit hår alle vegne, og det syntes jeg var synd for hende. Det var jo alligevel ved at falde af.

Jeg er i behandling på Herlev Sygehus hos en endokrinolog. Der bliver jeg hele tiden kontrolleret. Var så sent som igår derude. Mit TSH ligger som det skal nu, men jeg bliver så også sendt over til deres øjenlæger for at prøve, at finde ud af, hvorfor jeg er begyndt at se dårligere. Plus jeg skal have taget nogle flere blodprøver om 4 uger.

Jeg spurgte igår, om hårtabet havde nogen sammenhæng med stofskiftet, og de sagde, at det havde det sandsynligvis. Mit stofskifte har kun ligget normalt den sidste måned. Så jeg skulle lige vente og se, om mit hår kom tilbage nu i løbet af de næste par måneder.

Mange hilsner fra Gypige
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. ca. 4 år med lavt stofskifte
    Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 22
    Siste melding: 22-07-10, 10:20
  2. lavt stofskifte/bivirkninger
    Av solskin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 10-08-08, 23:35
  3. Har min søn på 16 år også lavt stofskifte????
    Av ninus i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 8
    Siste melding: 02-10-07, 22:05
  4. Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
    Av gitteh i forumet B-vitaminer
    Svar: 6
    Siste melding: 16-02-07, 23:56

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg