Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Hybrid View
-
19-10-09, 12:37 #1
Sv: Neddosering Levaxin
For de som har hypothyreose og endelig kommer i behandling med Levaxin, har jeg forsøkt å sette opp en for lav dosering mot for høy.
Og sett på hva det blir advart mot fra legehold og produsent.
Og jeg syns det er underlig.......
Det finnes ingen advarsel mot underdosering, og det finnes heller ingen helseadvarsel mot at det er farlig å gå underdosert.
For overdosering derimot er det masse om hvor farlig dette er - tiltross for at det er umulig å gå overdosert så lenge som det må til, om advarslenes mildeste scerario skal slå til.
Jeg syns det sier mye om hvordan man ser på hypothyreose i helsevesenet.
Man kommer fra en situasjon med en langvarig underdosering som alt for ofte har vært bagatellisert av helsevesenet i lang tid.
Og så advares en hormonutsultet kropp om at det kan være farlig å overdosere.
En skulle jo snarere vært advart mot å ta for lite og at det er farlig å fortsette underdoseringen.
Så hvis du merker uheldige symptomer ved å gå ned - så er det vel grunn til å tenke om dette er veien å gå for å finne din ideelle dosering ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27 -
Hvilke symptomer er felles for både lavt og høyt stoffskifte??
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 18-04-08, 19:52 -
Hvordan skille høyt stoffskife fra lavt på symptomer
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-12-06, 12:13

Svar med sitat
Bokmerker