Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Threaded View
-
14-04-10, 11:57 #14
Sv: Symptomer ved raskt stoffskiftefall
Det er også min erfaring at kroppen våknet etter en periode med overdosering.
Og jeg hadde også gått lenge ubehandlet.
Nedturen er verst - syns jeg også, og det samsvarer jo med det hypERtyreote beretter om her.
Fint at det går bedre da Vår !
Jeg syns jo det er håpløst å regulere dosen etter et hormon vi overhode ikke bruker.
Og det er ofte at det er feil med produksjonen av dette kjertelstyringshormonet hos oss om har stoffskifteproblemer.
Man finner somregel en feil og diagnostiserer oss etter den, men hele bildet er ofte mer komplext, med litt feil her og litt feil der.
Tilsammen : TSH er ubrukbar til å lede legen mot en fornuftig dose.
Noen av oss kan jo faktisk ha en TSH på 1 ved en fornuftig dose, men er man stoffskiftesyk har man ingen garanti for at det er slik hos alle !
Legen bør etter min mening heller la seg lede av pasienten - sette denne i sentrum for sin dosering.
Så kan fritt T4 være et mye bedre overordnet doseringsmål, på tross av at denne er litt individuell.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27 -
Hvilke symptomer er felles for både lavt og høyt stoffskifte??
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 18-04-08, 19:52 -
Hvordan skille høyt stoffskife fra lavt på symptomer
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-12-06, 12:13

Svar med sitat
Bokmerker