Viser søkeresultater 11 til 20 av 43
-
08-03-10, 14:29 #11
Takk finn.
Takk for opplysning om disse sidene.Fint å kunne følge med litt der.Visste ikke at aloe vera ikke er bra å ta med levaxin..Har drukket aloe vera gel i mangeår og det hjelper på så mange ting.Bør kanskje kutte ut det en stund.Har noen av dere her erfaring med dette.Hos lege i dag nevnte jeg dette med binyrer og lege bare så rart på meg.Det hadde da ikke noe med stoffskifte å gjøre fikk jeg høre.Blir oppgitt fordi jeg føler at legen nesten vet mindre enn meg og det skremmer meg. men skjønner at dere andre også har vært igjennom noe lignende..Men får ta et skritt av gangen ,jeg er jo også fersk i faget og bare trøster meg her hos dere når det røyner på. puuh.
-
08-03-10, 15:11 #12
Sv: Skal til legen i morgen, trenger hjelp!
Ikke bry deg om dem du Hilde.
Jeg mener at slikt er så individuellt at det som kanskje passer for mange mennesker - ikke nødvedigvis passer for deg (meg) - og i høyeste grad omvendt !
Det jeg mener, er at hvis du har nytte av Aloe Vera, så har du det !
Stol på deg selv !
Det kan være slik at dette (eller noe annet "forbudt") hjelper på et spesielt problem, og det kan hende at du vurderer den hjelpen verdifull.
Så mener jeg også at en bør vite om ting og tang som påvirker - såklart.
Og noe må en bare rette seg etter, som feks. ikke ta jernpiller og Levaxindosen samtidig.
Kan hende du kan bruke det, bare ikke samtidig ?
Så kan det være lurt å printe ut det en skal snakke med legen om.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-03-10, 15:35 #13
Sv: Skal til legen i morgen, trenger hjelp!
"FT4 var 11 og S-TSH var 27,7". Det var litt av noen tall.... Ønsker deg velkommen og håper formen vil bedre seg
Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...
-
20-03-10, 19:21 #14
Brev fra lege om å øke på levaxin i dag
Hei igjen.Lurer på noe igjen.Begynte på levaxin i januar 25mcg pr dag.I dag fikk jeg brev at jeg må øke dosen.1 tab 1 gang om dagen i tre dager i uken og 2 tab 1 gang om dagen 4 dager i uken.Det er jo greit det men er det vanlig å ta alt på en gang , eller er det best å ta en morgen og en kveld? og tar man annenhver dag med dobbel dose? Kan noen gi meg et svar ?? Hilsen litt småforvirret.
-
20-03-10, 19:42 #15
Sv: Brev fra lege om å øke på levaxin i dag
Du kan ta alt samtidig, Levaxinen virker over tid så det er ikke noe poeng å gjøre det vanskelig å huske ved å fordele det over to ganger. Ellers så synes jeg det er best å ha likest mulig dose fra dag til dag, så jeg regner ut ukedosen og fordeler det ut fra det. Du får tablettdeler på apoteket. Jeg tror ikke det gjør så mye om du da tar en og en halv tablett daglig, da får du en ukedose på 262,5 mcg i stedet for 275 mcg. Evt kan du ta 2 en gang i uken og en og en halv resten, da blir dosen 275 mcg som legen foreskrev. Du skal nok mye høyere opp i dose etter hvert, så jeg tror ikke dette utgjør den store forskjellen. Selv tar jeg 1100 mcg i uka.
Føler du deg bedre enn da bedre enn da du startet?
Lykke til!
-
20-03-10, 19:59 #16
Sv: Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Det hørtes smart ut og ta 1 og 1/2 pr dag i stedet.Ellers blir det fort at det går helt i surr.Har ikke følt så mye bedring ennå, tror det noen dager mens andre dager er jeg helt utslått av ingenting.Plages veldig med angst og ser vel dette litt mer i sammenheng med sykdommen enn jeg gjorde før.Noen dager føler jeg meg som jeg er i ferd med å bli dement,og jammen leste jeg det et sted i sta at det sto på lista over sykdomsbilde.Betyr det at man kan utvikle dement av lavt stoffskifte? Det føltes litt dumt å spørre om det , men jeg lar det stå.
-
21-03-10, 00:06 #17
Du har vel det som på godt norsk kalles for Brain fog

så velkommen til.... eeehhh - javisst: Klubben
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
21-03-10, 06:44 #18
Hei Hilde!
Pseudodemens (falsk demens) er vel ett av symptomene. Må jo være det samme som "Brain Fog". Mener også å ha lest at eldre som går for lenge udiagnostisert kan utvikle ekte demens tidligere.
Hilsen Gekko
-
21-03-10, 06:59 #19
Nå er du under behandling så brain fog'en din kommer til å bli gradvis bedre, men det kan ta lang tid. Du kommer ikke til å bli dement
Angst har jeg også vært plaget med når jeg har vært lav. Prøv å tenke at det bare er kjemien i kroppen din som spiller deg et puss, kjenn på angsten og tenk at det ikke er noe farlig. Det har hjulpet litt for min del å skjønne at det faktisk bare er kjemi.
En annen ting, når du kjøper tablettdeler på apoteket, kjøp dosett også, da går du ikke så lett i surr over om du har tatt tabletter eller ikke og hvor mye du skal ta den aktuelle dagen. Jeg er fullstendig avhengig av min.
-
21-03-10, 12:55 #20
Vel, jeg operer med tre dosetter nå... Føler meg nesten som gamlefar som henger i hornet på veggen.. En dosett for Thyroid, en annen for Hydrokortison og en tredje for vitaminer etc. Noe står i kjøleskap. Noe skal ta med mat, noe uten mat, noe skal tas før frokost. Det er et kaos som jeg forsøker å navigere i. Men jeg er så mye bedre. Så jeg drikker masse vann og svelger unna med et smil
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Av devin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-11, 23:01 -
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Noen som har en forklaring
Av Hsgu123 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 3Siste melding: 04-09-09, 20:46 -
Liste over alle prøver man bør ha, og med forklaring?
Av Tira i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 07-03-08, 14:10 -
kort forklaring på hva hypotyrose er
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 21-09-06, 12:17
Svar med sitat

Bokmerker