Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Hva, kosthold?
Threaded View
-
25-04-10, 13:41 #12
Sv: hva, kosthold? :-s
Vi taler forbi hinanden, n`Finn. Vi taler ikke om det samme. Jeg skrev:
Det jeg mener er, at såfremt man har antistoffer mod kirtlen, er det bedre ikke at trigge endnu flere frem med en "antistof-stimulerende" kost, fordi en intensivering af en autoimmun inflammation giver en hel del fysiske symptomer fra hele kroppen, der volder een mere ubehag i hverdagen, fordi den inflammatoriske process kan forårsage f.eks. lækage af væske i væverne (= ødemer) og kan stimulere nerver, med smerter til følge osv. osv.
En (kost)overstimuleret autoimmun inflammation mod f.eks. skjoldbruskkirtlen (eller andre organer) kan give folk symptomer fra kroppen generelt, med f.eks. feber, træthed/svaghed, svimmelhed, hovedpiner, madlede, muskelsmerter, ledsmerter osv. Og det er udelukkende derfor at det er bedre at undgå at trigge endnu flere antistoffer frem (intensivering af inflammationen) med et kosthold, der på en gang både reducerer kroppens thyroxin (goitrogene fødevarer) og stimulerer inflammationen (goitrogene fødevarer + høj GI/glutenholdige fødevarer). Set i denne sammenhæng er det bedre at have færre antistoffer end flere antistoffer og det er alene i denne sammenhæng at jeg nævnte:
Der er altså forskel i graden af fysisk/psykisk velbefindende, om man har anti-TPO på 10, 200, 1500 eller 20000.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kosthold med Vigdis
Av Vigdis i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 22-02-10, 19:35 -
Glutenfritt kosthold
Av Carro i forumet GlutenfrittSvar: 18Siste melding: 01-11-09, 13:42 -
Har kosthold noe å si?
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-08, 20:49 -
Kosthold
Av Marit i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 20-05-07, 19:46 -
Kosthold - hva er bra og hva er ikke bra?
Av Thyr i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 14-08-06, 17:04

Svar med sitat
Bokmerker