Viser søkeresultater 1 til 10 av 70
Tråd: Lavt stoffskifte i 11 år
Threaded View
-
19-02-10, 18:07 #11
Sv: Trenger tips om amour og Hydrocortisone
Hei Hassan
Går du fortsatt på Balderklinikken? I tilfellet vil nok legen gi deg tips om overgang. Slik du beskriver planen din skal du være uten levaxin en uke før du begynner med 30 mg Thyroid/Armour. Når du er på 150 mcg levaxin høres det ut som om du kan få (enda mer) thyroixnmangel ved en slik overgang.
Jeg trappet ned levaxin samtidig som jeg økt gradvis med thyroid. Min tabbe var at jeg ikke øke fort nok med thyroid for å kompensere for det jeg hadde redusert levaxin med. Jeg visste at levaxin har lang halveringstid og trodde at jeg hadde det i kroppen lenger enn hva som var tilfellet. Jeg ble veldig syk og fikk svært mange symptomer tilbake. Jeg kan ikke gi deg en eksakt oppskrift for hvordan du skal gjøre overgangen, men mener at dersom du skal være uten levaxin så lenge bør du starte høyere enn 30 mg, ellers kan du få ubehagelige symptomer!
1 grain thyroid inneholder 38 mcg t4 og 9 mcg t3. t3 er 4 ganger mer potent enn t4, så 1 grain tilsvarer ca 74 mcg t4.
Jeg trapper gradivs opp dosen. Har blitt merkbart bedre, men ikke frisk ennå, må øke dosen mer, tenker jeg.
Godt tips fra Vigdis: Skriv dagbok over symptomer, dosering etc - veldig nyttig.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker