Det at TSH er lav, betyr at jeg kan ha Hypothyreose Type 2? Såvidt jeg forstår burde TSH vært rimelig høy nå som FT4 er så lav? Ser flere steder at folk skriver at FT3 kan være høy i en tidlig fase av sykdommen. Har hatt symptomer siden 2002, som gradvis har blitt mye verre, men synes det er rart om jeg etter 8 år fortsatt er i en tidlig fase :-)

Om det ikke er høye verdier av antistoffer, betyr det at det er mindre sjanse for at en prøvebehandling med Levaxin slår ut kjertelen?

Og hva slags behandling ville vært best i mitt tilfelle? En prøveperiode med gradvis opptrapping av Levaxin for å se om symtomene forbedret seg? Det er vel legen som til syvende og sist bestemmer her, men greit å sitte på litt kunnskap i forkant. Er det flere prøver jeg kan ta? Ser at noen snakker om at D3-mangel kan gi lignende symptomer?

Hva med å prøve Armour straight away? Om jeg klarer å få tak i det da. Er det sånn at Armour ikke er like skadelig for kjertelen? Mange dumme spørsmål her, hehe

Noen tilleggsopplysninger; Min mor har blitt diagnosert med fibromyalgi, hennes bror har diagnosen lavt stoffskifte. Søsteren min har også lignende symptomer og har hatt det i mange år, men ikke fått noen diagnose og har i likhet med meg fått beskjed om at "prøvene er helt fine" fra legen. Så i legens øyne er vi en hel familie av hypokondere her ;-)
Og når jeg nevner øyne, øyenbrynene mine har blitt tynnere på sidene.. ikke tenkt over det før jeg leste at det er et av symptomene på lavt stoffskifte.

Setter utrolig pris på at du Finn'n og andre her tar seg bryet med å svare på poster, har lest mange tråder om andre som er i samme situasjon og kjenner meg så utrolig godt igjen. Mulig jeg er desperat etter å finne en diagnose, men begynner å bli 99,999% sikker på at jeg har en eller annen form for lavt stoffskifte..