Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
21-04-10, 13:59 #8
Sv: Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Hei, og takk for svarene igjen.
Har vært hos legen igjen og fått tatt prøver. Som vanlig må jeg selv ta kontakt for å få svar på prøvene, og som vanlig får jeg beskjed om at de er "helt fine" ..så kanskje er de fine?
Fikk følgende verdier:
TSH: 1,8
FT4: 11,6 (ned fra 12,7 på forrige prøve)
FT3: 5,7
anti-TPO: 51
TRAS; får svar på denne neste uke
Ellers har jeg prøvd å måle litt temperatur og hjerterytme og slikt som jeg ser også er blant symptomene for lavt stoffskifte.
Har målt morgentemperatur bak, helt utsovet. Så langt: 36,4 - 36,7 - 36,4 og en dag under armen 35,8. Synes det høres litt lavt ut, har hatt tilsvarende målinger før også, så har tenkt at det kan være noe i veien med termometeret. Har forøvrig byttet termometer for et par år siden, siden jeg fikk så lave målinger, det "skulle" jo være rundt 37 grader om morgenen og 37,5 på kvelden?
Har pulsklokke, og hvilepulsen lå på 47-48 slag og har ofte en følelse av at hjertet slår veldig hardt og tungt innimellom. Ellers er vel maxpulsen min rundt 190, det er stort sett den jeg har målt da jeg har trent mye i perioder ;o)
Som jeg forstår det er FT3 høyt i referanseområdet og da burde alt være bra? Mens FT4 har blitt enda lavere og Anti-TPO er kanskje litt høyt?
Hva tror dere?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Ny på forumet: Mange tanker om et lavt stoffskifte som nylig har blitt verre.
Av Innana i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 23-03-10, 21:27 -
Lavt stoffskifte. Hjelp - håret ramler av
Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 2Siste melding: 20-01-09, 06:57 -
Ny på forumet - trenger råd før neste legetime
Av Lisa61 i forumet Hos legenSvar: 23Siste melding: 18-04-08, 12:28 -
Mulig å gå fra lavt til høyt stoffskifte?
Av Vilde i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 5Siste melding: 20-11-06, 15:58

Svar med sitat
Bokmerker