Side 2 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 126
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Noen som har prøvd Fibromyol?

Den var veldig dyr også fant jeg ut. fra 260-280.- for 30 tabletter! Så lenge de får med foreningene til å anbefale den kan de vel ta hva de vil.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Noen som har prøvd Fibromyol?

Skummet fort gjennom noen kjente utelandske nettbutikker og jeg fant ikke noen billige.
    men jeg fant denne :
    http://www.fibromyalgi.no/forside/fo...prat/fibromyol

Så glemte jeg jo nesten Anisa sitt forum : http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=11039
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Standard Sv: Hallo

Hei

Vi er i samme båt; nyinnflyttet på dette forumet. Selv mener jeg at jeg har hatt symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år, men det ble først oppdaget etter at min datter kom til verden for to år siden.

Siden den gang er det mye som har skjedd. Utallige symptomer. Og mange leger. En lang historie.
    Etter å ha prøvd ut tre leger, har jeg endelig funnet en som både tar sykdommen på alvor og som har tett kontakt med Aker. Det er en lettelse.

Ifølge min nye lege føler 90 prosent av pasientene som har Hashimotos ( den autoimmune varianten) seg først bra når FT4 ligger mellom 21- 25. 5 prosent kan føle seg bra på 18 - 19 prosent. TSH skal ligge under en.

Om pasienten har en FT4 på 13 eller 16 er uvesentlig, først når de kommer opp på 21 - 25 blir de bra. Fram til da kan de ha alle verdens symptomer. Han avviser dermed at gradvis forbedring. Dette er ifølge min lege anbefalinger fra Aker.

Selv har jeg nå en FT4 på 13, og dermed en lang vei å gå. Det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Selv har jeg veldig god erfaring med akupunktur, som både hjelper mot søvnforstyrrelser, uregelmessig menstrasjon, muskelsmerter og annet små plukk.

Sliter selv med muskler, stiv nakke og hender som dovner. Min erfaring er at bindevevet trekker seg sammen når stoffskiftet faller og man får veskeansamlinger. I en lang periode klarte jeg ikke å puste med brystkassen, noe som også førte til kviser på ryggen. Nå har jeg fått løsnet litt opp ( akupunktur, osteopati og kiropraktor) og kvisene er borte. Men er fortsatt litt stiv.

Lykke til,

hilsen

Mona

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år

Det var nye takter fra Aker !
    Men veldig velkomment - da er det håp for de mange som fortsetter å gå underdosert etter at de starter på behandling !
    Hurra !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Hallo

Hei Mona3. Koselig med flere nybegynnere her på forumet. Håper du og legen din sammen finner en god måte å behandle stoffskiftet på.

Sitat Opprinnelig skrevet av mona3 Vis post
    Hei

Ifølge min nye lege føler 90 prosent av pasientene som har Hashimotos ( den autoimmune varianten) seg først bra når FT4 ligger mellom 21- 25. 5 prosent kan føle seg bra på 18 - 19 prosent. TSH skal ligge under en.
    ...
    Det laveste målte FT4 jeg har hatt var 8, og det høyste målte er 25. Når den var 8 var jeg skikkelig dårlig, og det var da jeg startet med levaxin. Hadde også B12 på 90 mener jeg å huske, så på den tiden var formen laber. Men når FT4 var 25 var heller ikke formen spesielt bra. Denne sykdommen er veldig kompleks og med små marginer på hvor man føler seg bra.

Sliter også med musklene om dagen. De er stive og vonde. Tror jeg skal ta meg en tur i badekaret Det lindrer godt synes jeg. Har også som du tatt akupunktur, men er ikke spesielt glad i de nålene....

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Dessverre tror jeg det vil ta lang tid før denne kunnskapen når legestanden.

Min første lege var av den unge og skråsikre sorten som ville medisinere meg ut fra TSH ( 1 -1,5) og min vekt. Han likte ikke kritiske spørsmål. Så jeg skiftet.

Min andre lege var ikke opptatt av TSH, men mente at det ikke var stoffskiftet som var årsaken til søvnløshet, angst og kribling i hele kroppen. For det lå jo innenfor normalen med min medisinering. Jeg kunne derimot komme igjen hvis jeg ble deprimert. Jeg følte meg som det berømte håret i suppa. Så jeg skiftet igjen. Heldigvis.

Nå håper jeg disse to legene ikke er representativ for hele legestanden, men dessverre tror jeg at det er mange som er undermedisinert.

Nei, dette er ingen enkel sykdom. Men jeg tenker at nå får jeg i det minste medisiner for sykdommen. Har gått i ti år med masse symptomer og en følelse av at det feiler meg noe.

Sånn sett er det greit å få en diagnose, og trøsten er at dette er en sykdom som det finnes medisiner for. Jeg kjenner flere som har lavt stoffskifte og som fungerer helt utmerket. Målet mitt er å bli en av dem.

Og jeg vet at det finnes en dose som får meg til å føle meg helt fantastisk. Jeg hadde den i en uke i vår -etter en periode med feilmedisinering - så hva den ligger på har jeg ingen anelse om. Men den skal jeg finne igjen.

Skulle gjerne hatt et badekar. I stedet får jeg gjøre nakkeøvelsen jeg har fått)

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Ja, da har jeg tatt dobbel dose lio i en uke, og det eneste jeg merker er at jeg blir varmere og fått uren hud. Heldigvis ikke hjertebank. Formen er vel kanskje noe stigende hvis jeg legger godvilja til Men muskelfestene er fortsatt like betente, og kroppen verker. Tror jeg bør øke levaksinen til uken også, legen er tilbake på tirsdag, så får høre hva hun mener.

Ellers har jeg bestemt meg for å bestille time hos Balderklinikken. Er det Omdahl som er den beste "for sånne som oss"? Har også fått anbefalt 4M klinikken, noen som har vært der?

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Da er time hos Balderklinikken bestilt. Ble ikke Omdahl og får han tar ikke imot nye, og hvis jeg skulle stå på venteliste så hadde jeg ikke fått time før jul neste år. Så da ble det en kvinnelig lege istedet.

Merker fortsatt ingenting av at jeg øka dosen, så tror jeg skal øke dosen. Jeg liker å ha med legen på det jeg gjør, men er jo ikke så lett når legen også er syk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Håper det er Levaxindosen du mener ?
    Det er nok en fordel å øke denne så mye som mulig før en tyr til Liothyronin (T3)
    Men du kan ikke vente resultater av en økning før det er gått noen uker, og den er ikke blitt helt stabil før det er gått noen måneder.
    Så slik doseregulering tar tid !
    Øk Levaxinen med 25µg/dag på doser under 100/dag og 12,5µg på doser over 100/dag, er en slags regel.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Ja, levaxindosen jeg mener. Legen skulle egentlig ringt meg i dag, men er vel fortsatt syk da siden jeg ikke har hørt noe. Øket jo lio dosen den 17. sept, så da kan det vel ikke skade å øke levaxindosen nå. 12,5 ug blir vanskelig å få til med de tablettene jeg har i hus nå, men jeg kan jo ta 25 ekstra tre dager i uka?

Side 2 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Maikas dagbok
    Av maika i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 09-03-12, 14:12
  2. Orca's dagbok
    Av Orca i forumet Dagboker
    Svar: 10
    Siste melding: 17-03-11, 20:37
  3. Vimselitens dagbok
    Av Vimseliten i forumet Dagboker
    Svar: 8
    Siste melding: 06-02-09, 01:29
  4. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  5. Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
    Av Shanita i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 16-10-07, 06:39

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg