Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
14-04-10, 20:11 #14
Sv: Homøopati for høyt stoffskifte?
Hei!
Så artig at dette skaper litt debatt! Det er kjempeviktig å få fram i lyset både ulike meninger og erfaringer. Desverre er det slik at når leger ikke lykkes med å kurrere oss, så er det noe vi aksepterer og synes er greit - og de får både to, tre og fire nye forsøk. De fleste her inne er vell smertelig klar over at skolemedisinen ikke kan løse alle utfordringene til stoffskiftepasienter.
Mitt valg ift. å prøve andre alternativ har i allefall spart meg for mange år på medisiner. Fastlegen gjør store øyne og tror ikke helt det som skjer....
Placebo - tja, det er jo godt dokumentert at det virker på katter, hunder og kyr.... Det finnes ikke dokumentasjon på at det virker sier noen - jo da det gjør det faktisk, masse dokumentasjon. Bare google homeopati+spanmskesyken.... Det det ikke finnes dokumentasjon på er hvordan og hvorfor det virker. Men det plager ikke meg så mye i allefall, jeg vil bare holde meg frisk, om mulig uten medisiner.....
Du synes det er rart at Iodum virker Finn! Hold deg fast på enkelte med Hyperthyreose virker faktisk potensert koksalt! Arcenikk virker på forgiftning.... slangegift for halsbetennelse. Ingen har enda klart å løse homeopatiens mysterier - hadde vært artig å levd lenge nok til å oppleve at menneskeheten kom på sporet av en forklaring..... for den er jeg faktisk sikker på kommer en dag. Og Sonja - å vekke de døde til live er veldig vanskelig, så en død kjertel er det lite å gjøre med, men for en med begynnende hypothyreose kan det faktisk for noen være håp om å bli frisk hvis en er riktig heldig. ...
Det største problemet er at det er opp til oss som kunder å finne ut av hvor seriøs homeopaten er. En god homeopat bør være medlem i Norske Homeopaters Landsforbund og etter min mening helst ha NAN 5årig utdanning, helst bør han/ hun ha en god refferanse fra noen jeg kjenner også......
Lignende tråder
-
Homøopati og lavt stoffskifte
Av Bille i forumet Alternativ behandlingSvar: 29Siste melding: 16-02-11, 18:38 -
Har jeg høyt stoffskifte?
Av Daisy_flower i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 02-11-09, 16:57 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker