Hei Devin! Det var jo ikke småtterier hverken av symptomer eller utredninger og behandlingsforsøk. At legen klarer å komme opp med hele to stoffskifteprøver - TSH og FT4 er jo ganske betegnende og dessverre ganske klassisk. TSH er lav og FT4 er lav. Det kan sikkert være lavt stoffskifte men legen din ser tydeligvis ikke etter symptomer. Jeg hadde liknende verdier i mange år (TSH/FT4 målt ved alm. helseundersøkelse) og var helt fin helt til jeg fikk antistoffer mot kjertelen. Da kan symptomlista minne om din - har også vært runden med antideppr. og div. andre behandlinger hos flere leger før jeg fikk prøve levaxin fordi antistoffene var høye. Du har sikkert lest litt her på forumet og sett at det behøves flere blodprøver - minimum TSH, FT4, FT3, RT3 og anti-TPO. Symptomene dine skulle jo i utgangspunktet kvalifisert for testbehandling med levexin i 6 mnd. for å se om det rettet på ting.
Det er imidlertid mange andre mangler f.eks. B12 , D-vitaminmangel, jernmangel, matintoleranser osv. som hver for seg og i kombinasjon kan gi mange av dine symptomer.
Etter min erfaring trenger du å få målt status på mange områder når symptomlista er så lang og du har slitt i lengre tid. Innen legestanden, i litt generelle betraktninger, tar legen blodprøver ift. hva han eller hun ser etter - for å bekrefte eller avkrefte det man tror tilstanden til pasienten kan skyldes. Legen din har tydeligvis ikke lyttet, eller så mangler han eller hun fullstendig kompetanse i sykdomslære om du har presentert denne symptomlista siden 2006 og det først etter spørsmål fra deg er tatt TSH og FT4.
Jeg ville byttet lege så snart som mulig - ikke sende over journal men ta alt fra scratch med ny lege. Journaler har av en eller annen grunn har lett for å fange.
Om du har råd ville jeg forsøkt Balderklinikken - jeg fikk god hjelp der når fastlegens kompetanse ikke nådde lenger. ....