Viser søkeresultater 1 til 10 av 15

Threaded View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Homøopati for høyt stoffskifte?

Ja, det kommer meget an på det det med ærligheden.

At man siger, hvad man kan /ikke kan og at man står for det, man siger, man står for ... Det med at presse en patient med sine religiøse ideer imens man masserer vedkommende er nok den model, jeg hader mest. For jeg kom jo for at få massage, og det var også det, de hver for sig sagde, de leverede - ikke prædikener!

Men med hensyn til de ledende salgsspørgsmål, tror jeg, man kan træffe på dem mange steder. Jeg har fx været på en privat lægeklinik, hvor jeg kom til at købe en lille bunke kosttilskud, hvoraf noget viste sig at kunne være en dårlig idé (jod 1000 µ )

Men jeg købte også nogle ting, som er ok.

Og jeg har da i øvrigt også prøvet homøopati, som har virket. Det må jeg da retfærdigvis tilføje. Det har været i forbindelse med allergiske reaktioner og bihulebetændelse. Det ene præparat, Histaminus, var fra homøopat Gunnar Hvass i Jyderup å Sjælland - som har hjulpet min mor og indtil flere andre, jeg kender - og så et præparat, Sinusan, fra Allergica, som jeg ellers havde min tvivl ved. Men selvom det så viste sig, at jeg ikke skulle bruge noget, der kunne få bihulerne til at trække sig sammen, så kunne jeg tydeligt mærke, de gjorde det. Så hvis der havde været noget snør til barterne derinde, så var det da kommet ud med det

Til vores datter, der ofte er noget vild ved sovetid, når der er tænder i brud, har vi altid brugt Viburcol fra Heel. Og sådan findes der altså noget, der virker, selvom det er homøopatisk.

Jeg abonnerer ikke på det livssyn, der ofte præsenteres i sammenhæng med homøopati. Jeg har faktisk oparbejdet en slags allergi over for det. Men jeg tænker, at når nu i hvert fald noget af skidtet virker, så gør det jo det .... Og muligvis af andre grunde end det der fis med, at vand kan huske og sådan noget
    Men i øvrigt: Det er lidt foruroligende, at der er en smag ved Viburcol, eftersom det er homøopatisk ... Er det måske et beroligende middel forklædt som harmløs homøopati Eller måske 'bare' en for stærk urt
    Sist endret av Nielsigne; 14-04-10 kl 10:09 Begrunnelse: rettelse

Lignende tråder

1. Homøopati og lavt stoffskifte
    Av Bille i forumet Alternativ behandling
    Svar: 29
    Siste melding: 16-02-11, 18:38
  2. Har jeg høyt stoffskifte?
    Av Daisy_flower i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 02-11-09, 16:57
  3. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-04-08, 08:55
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn