Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
14-04-10, 00:58 #10
Sv: Homøopati for høyt stoffskifte?
Tror også du har vært veldig uheldig Nora.. Jeg deler ikke ditt syn på homeopati i alle fall
Jeg har aldri blitt stilt ledende spørsmål hos en homeopat før og har aldri opplevd slike spørsmål som du nevnte annet enn hos dårlige spådamer.
Poenget mitt er at homeopati faktisk fungerer for noen, og ikke alltid pga placebo. Jeg prøvde homeopati til min yngste sønn da vi slet med at han aldri sov. Etter 3 dager med homeopati sov han endelig natten igjennom. Kan godt være dette er tilfeldig. Men slik kan man jo si om alt. Jeg føler meg bedre nå om dagen for jeg begynte på levaxin i forrige uke. MEN.. det kan jo faktisk også være tilfeldig. (Ikke meningen å virke sur, men fant ingen annen måte å skrive det på nå i nattetimene.. hehe..)
Når det gjelder alternativ behandling finnes det lover og regler. Skolen jeg gikk på var streng. Vi var forpliktet til å føre klientkort, notere ned sykdommer og relevante medisiner og sette oss inn i både sykdommer og medisiner FØR vi behandlet. Var klienten f.eks hjertesyk eller hadde alvorlige sykdommer ringte vi til deres fastlege FØR vi behandlet, slik at vi ikke gjorde noe galt. Vi lovet aldri bot og bedring. Men vi anbefalte fastlege, og sa at vår behandling kanskje kunne føre til et bedre sluttresultat. Et suppliment til ordinær behandling altså. Vi lærte å samarbeide med fastlege hele veien og støttet fullt ut skolemedisinen!
Nå skulle jeg ikke komme her og kuppe hele tråden. Men jeg syntes bare det var viktig å tilføye at det finnes mange bra alternative behandlere. Her i Skandinavia må man ofte ha anatomi, fysiologi og sykdomslære eller grunnfag medisin for å få godkjent sine alternative studier. Så nå stilles det faktisk store krav også til naturmedisinere.
Om man skal prøve ut alternativ behandling har jeg følgende råd:
1. Stikk innom eller ring klinikken/behandleren og spør om å få litt informasjon om behandlingsformene du ønsker å prøve. Observer og lytt godt. Virker det veldig hokus pokus og at de lover deg å bli frisk eller prøver å prakke på deg mye rart. STYR UNNA!!
2. Be om å få se attester og utdanningsbevis!
3. Les mye om den behandlingsformen du ønsker å prøve. Da får du også et innblikk om det er noe å bruke penger på eller ikke..
Lignende tråder
-
Homøopati og lavt stoffskifte
Av Bille i forumet Alternativ behandlingSvar: 29Siste melding: 16-02-11, 18:38 -
Har jeg høyt stoffskifte?
Av Daisy_flower i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 02-11-09, 16:57 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker