Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Belgiske endokrinologer har fundet ud af, at hos nogle af de patienter, der har længe måttet leve med underskud af T3 og hvis krop har tilvænnet sig T3-mangel, krævede det en periode hvor kroppens hormonfeedback fra andre hormonkirtler pånyt skulle "lære" at der ikke længere var brug for feedback (kompensation) på T3-mangel.

I "overlappende" periode kunne det forekomme, at stimuli var midlertidigt "dobbelt" (fra Liothyronin OG fra hormonfeedback) hvorfor de syge i kombinationsbehandling har oplevet det som overdosering, selv om det egentlig "kun" var symptomer fra det nu overflødige hormonfeedback. Den foreslåede løsning var at "holde ud" til hormonfeedback på dette punkt har deaktiveret sig selv, når der ikke længere var brug for at kompensere på det (før) manglende T3.
Til det Anisa skriver her vil jeg bare si at det er også min egen erfaring.
Jeg har hatt god nytte av å gå overdosert - helt til kroppen sa fra.
Nå er ikke min erfaring helt entydig, for jeg startet jo opp med relativt kraftige D3-doser mens jeg var høydosert (5Grain/dag)
Jeg er derfor ikke sikker på om det var de månedne med høydosering som var "over" eller om det var introduksjksjonen av D3 som gjorde at jeg måtte senke dosen.
Det kan være en kombinasjon ?