Side 4 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 149
    baremei Gjest

Standard

For min mage, som jeg kranglet med hver eneste dag, ble løsningen å droppe melkedrikking.

Det hjalp en god del, og jeg kan gå ut når jeg vil, før hadde jeg perioder hvor jeg måtte forsikre meg om at det var do i umiddelbar nærhet, så jeg rakk frem, med ståpels og kaldsvette og knip.

Legen insisterer på at Biola e.l. vil fikse resten, men da blir jeg verre igjen...

Det tok 3 måneder før melkekuttet gjorde vesentlig forskjell, og jeg testet en del ganger. Et par glass melk ga igjen boblende mange, stålånde og litt til.

Det hender jeg unner meg litt frokostblanding med melk, men da vet jeg i det minste hva som venter meg etterpå...

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard

jeg drikker ikke melk, jeg blir også dårlig av det.. det går an med laktoseredusert melk, ellers holder jeg meg til soya, rismelk og tofu produkter. så jeg tviler på at det er det som er grunnen (selv om det minner litt om en reaksjon på melkeprodukter..)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg tok en yorktest nylig og jeg har en svak IgG-reaksjon mot soya. Mer mot gjær. Og ifølge blodtypen skulle jeg ikke ha soya heller, og jeg blir trøtt av soya. Melk tåler jeg overhodet ikke.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Du stresser litt for du skal ha eksamen, og nettopp derfor blir du dårlig i magen kanskje? Slik er det ihvertfall ofte med meg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard

Jeg prøvede 1 ss silisium blandet i drikke hver morgen eller kveld. Hjelper veldig godt mot magetull. Du får kjøpt det i helskostforretninger med eller uten konserveringsmidler.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard

Pling: Jeg tror ikke det er eksamens nerver eller angst.. har hatt det før og det er ikke slik magen min pleier å reagere

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er ikke uvanlig å ha mageproblemer med Hypotyreose. De fleste har hard mage, men det er også dem som får lømage eller diare.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard

jeg har fått hardt i magen etter jeg fikk stoffskifte. men av og til får jeg sånne perioder der jeg får urolig løs mage og ingen ting av det jeg spiser og drikker vil være i magen.. jaja.. tror den perioden er over for denne gang, virker som om jeg er på "bedringens vei" der.. Må bare si..igjen.. at dette er et utrolig flott forum - får så mange svar her - som jeg ikke får hos legen min. Det virker som om han "bare" er opptatt av stoffskiftet ligger i normalverdiene - han tenker ikke så mye på alle de symptomene som jeg sliter med hver dag..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis du har løs og hard mage kan du falle inn i irritabel-tarm-kategorien, sjekk hva de skriver om det på www.legehandboka.no

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard Bristepunktet nærmer seg..

Nå kjenner jeg at jeg holder på å kollapse, både fysisk og psykisk. Har i de siste ukene hatt tidlige morgener og seine kvelder. Har brukt mye energi på eksamenslesing og på å være i dårlig form... I dag var jeg og tok nye blodprøver - håper egentlig på at de viser at jeg må øke medisineringen - for jeg holder på å gi opp..er konstant dårlig.. Og i morgen har jeg eksamen i filosofihistorie.. mitt mål er å stå! Jeg har heldigvis fri i en uke etter eksamen - da skal jeg sløve, jeg skal ikke gjøre en dritt 8)

dette ble litt rotete..jaja.. måtte bare få lufte litt på tankene mine
    Ha en fin kveld alle sammen

Side 4 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. begynt på litothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 05-03-08, 21:48
  4. Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
    Av Howdy i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 28-06-07, 11:48
  5. Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 06-07-05, 22:25

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn