Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Standard Sv: Hypothyreose og teflon...

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Apropos usunne panner og kjeler: aluminimskjeler er heller ikke noe sjakktrekk å bruke
    Hvorfor ikke?
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hypothyreose og teflon...

Sitat Opprinnelig skrevet av maika Vis post
    Tusen takk Anisa. Denne skal jeg bruke Så fint av deg å ta deg tid til å dele oppskriften. Påskeklemm til deg
    Selv tak Maika

Jeg glemte dog tilføje under punkt 10: smør panden med lidt olie (før den gemmes væk).
    Sitat Opprinnelig skrevet av maika Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Apropos usunne panner og kjeler: aluminiumskjeler er heller ikke noe sjakktrekk å bruke
    Hvorfor ikke?
    "Aluminium er ikke anvendelig i kemiske processer i kroppen og ophobes derfor i lever, knogler, hjerne, lunger og skjoldbruskkirtel.

Aluminium findes i :
    - Jorden og syreregn gør aluminium opløselig, og det kommer eksempelvis via køer ind i fødesystemet.
    - Det bruges i kogegrej, sølvfolie, pulversupper, blegmiddel i mel og deodoranter.
    - Fluor øger aluminiumsoptagelsen. Fluorholdig vand i en aluminiumsgryde er en meget dårlig kombination.
    - Jo blødere vand des mere aluminium vil der frigives fra en gryde.
    - Modermælkserstatninger indeholder langt mere aluminium end modermælk.

Virkning ved aluminium:
    - Det påvirker centralnervesystemet med risiko for udvikling af alzheimers sygdom og demens.
    - Aluminium påvirker biskjoldbruskkirtlerne. Måske er der en sammenhæng mellem knogleskørhed
    og aluminium påvirkning.
    - Det kan påvirke lever- og nyrefunktion.
    - Aluminium kan blokere jernets transportsystemer i blodet og være skyld i blodmangel.

Forhøjede værdier ses sommetider hos:
    - Mennesker der indtager visse syreneutraliserende midler.
    - Hvor der er zink og mangan mangel.
    - Personer der udviser hyperaktivitet og generel indlæringsbesvær.
    - Mennesker med hukommelsestab. "
    Kilde: Bionordic.

Jeg kan huske (i gamle dage), da jeg gerne ville dyrke kefirsvampen hjemme, i køleskabet. Man kunne dyrke kefirsvampen i vand eller i mælk, der var meget, meget helsebringende at drikke hver dag. Jeg blev ved og ved med at sætte en ny svamp over i vand, og ventede at den skulle vokse. Meningen var at "svampevandet" skulle drikkes og nyt vand hældes over på kefirsvampen, og sådan kunne man blive ved, til svampen blev for stor og skulle deles (foræres til nogen, der så kunne starte sin egen dyrkning).

Jeg kunne ikke forstå, at kefir-dyrkningen mislykkedes hver gang og hele projektet endte med en stinkende vædske, der tillige var modbydelig at se på. Jeg opgav projektet og først mange år efter fandt jeg ud af, at det var IKKE en god idè, at sætte svampen i vand, i en gammel aluminiumskål fra et campings-sæt af letvægter-køkkengrej man plejer at have med på vandring osv. Kefirsvampen blev slet og ret forgiftet, dræbt af aluminium i vandet. Hvad der er skidt for kefirsvampen, mener jeg også er skidt for alt andet levende, og alt jeg havde af køkkengrej af aluminium blev kasseret, tillige med at jeg begyndte at orientere mig om, hvad ellers i husholdningen indeholdt aluminium og undgå det. Hvis diverse ingredienser/tilsætningsstoffer i fødevarer har E-nummer: 500> - plejer det indeholde eller bestå af helt eller delvis: aluminiumsalte.

Til tider er der overophedet diskussioner om aluminium er ok eller ikke ok at bruge, men jeg selv vil nu hellere lade tvivlen komme helbredet til gode.

Var det hvad du mente med din advarsel, Kevlin?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Hypothyreose og teflon... og aluminium

Takk Anisa - det var mer utfyllende enn jeg kunne besvart

Jeg har også kastet flere roll-on - pga aluminiumsinnhold
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Standard Sv: Hypothyreose og teflon...

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Selv tak Maika

Jeg glemte dog tilføje under punkt 10: smør panden med lidt olie (før den gemmes væk).

"Aluminium er ikke anvendelig i kemiske processer i kroppen og ophobes derfor i lever, knogler, hjerne, lunger og skjoldbruskkirtel.

Aluminium findes i :
    - Jorden og syreregn gør aluminium opløselig, og det kommer eksempelvis via køer ind i fødesystemet.
    - Det bruges i kogegrej, sølvfolie, pulversupper, blegmiddel i mel og deodoranter.
    - Fluor øger aluminiumsoptagelsen. Fluorholdig vand i en aluminiumsgryde er en meget dårlig kombination.
    - Jo blødere vand des mere aluminium vil der frigives fra en gryde.
    - Modermælkserstatninger indeholder langt mere aluminium end modermælk.

Virkning ved aluminium:
    - Det påvirker centralnervesystemet med risiko for udvikling af alzheimers sygdom og demens.
    - Aluminium påvirker biskjoldbruskkirtlerne. Måske er der en sammenhæng mellem knogleskørhed
    og aluminium påvirkning.
    - Det kan påvirke lever- og nyrefunktion.
    - Aluminium kan blokere jernets transportsystemer i blodet og være skyld i blodmangel.

Forhøjede værdier ses sommetider hos:
    - Mennesker der indtager visse syreneutraliserende midler.
    - Hvor der er zink og mangan mangel.
    - Personer der udviser hyperaktivitet og generel indlæringsbesvær.
    - Mennesker med hukommelsestab. "
    Kilde: Bionordic.

Jeg kan huske (i gamle dage), da jeg gerne ville dyrke kefirsvampen hjemme, i køleskabet. Man kunne dyrke kefirsvampen i vand eller i mælk, der var meget, meget helsebringende at drikke hver dag. Jeg blev ved og ved med at sætte en ny svamp over i vand, og ventede at den skulle vokse. Meningen var at "svampevandet" skulle drikkes og nyt vand hældes over på kefirsvampen, og sådan kunne man blive ved, til svampen blev for stor og skulle deles (foræres til nogen, der så kunne starte sin egen dyrkning).

Jeg kunne ikke forstå, at kefir-dyrkningen mislykkedes hver gang og hele projektet endte med en stinkende vædske, der tillige var modbydelig at se på. Jeg opgav projektet og først mange år efter fandt jeg ud af, at det var IKKE en god idè, at sætte svampen i vand, i en gammel aluminiumskål fra et campings-sæt af letvægter-køkkengrej man plejer at have med på vandring osv. Kefirsvampen blev slet og ret forgiftet, dræbt af aluminium i vandet. Hvad der er skidt for kefirsvampen, mener jeg også er skidt for alt andet levende, og alt jeg havde af køkkengrej af aluminium blev kasseret, tillige med at jeg begyndte at orientere mig om, hvad ellers i husholdningen indeholdt aluminium og undgå det. Hvis diverse ingredienser/tilsætningsstoffer i fødevarer har E-nummer: 500> - plejer det indeholde eller bestå af helt eller delvis: aluminiumsalte.

Til tider er der overophedet diskussioner om aluminium er ok eller ikke ok at bruge, men jeg selv vil nu hellere lade tvivlen komme helbredet til gode.

Var det hvad du mente med din advarsel, Kevlin?
    hjelp! jeg hadde ingen aning om dette. Takk for at du forklarte. Da kaster jeg aluminiumspannene mine og kjøper noe som jeg ikke får alzheimer av (om ikke hypothyreosen har gitt meg det allerede) Hvilke kasseroller er de tryggeste å bruke? Kan jeg bruke stål? Takk for god hjelp, dere er helt supre
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Lignende tråder

1. Dyr og hypothyreose.
    Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 03-03-10, 17:16
  2. Har jeg hypothyreose?
    Av snowbird i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 01-12-06, 00:52

Bokmerker

Regler for innlegg