Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Hybrid View
-
25-03-10, 18:23 #1
Sv: Dårlig holdning
Ja, det er helt vildt, så mange penge, man kan bruge på det! Men nu ved jeg da i det mindste, hvad baggrunden er - for 12 år siden brugte jeg bare bunker af penge på kiropraktor med mere uden at vide, hvorfor jeg havde så mange smerter. Og i øvrigt uden at nogen som helst læge kunne finde ud af at komme med et bud! Selvom jeg også havde alle mulige andre symptomer som fx at jeg frøs, led af forstoppelse og hårtab. Men jeg samlede jo ikke selv symptomerne, og dt var jo dårlig service af mig, kan man sige ... Men måske skulle man tro, det var lægens job?
Men endelig kom jeg til kandidatfest hos en gammel skoleveninde, der netop var blevet cand. med. Og det var hende, der så, at jeg trængte til hjælp. Så med hende i baghånden kunne jeg gå til min læge og sige "Min veninde, SOM ER LÆGE, siger, at ..." Og så skete der endelig noget.
Måske stoler de læger, der er 'gamle i gårde' kun på 'deres egne'?
Og så blodprøver, naturligvis.
Som en endokrinolog sagde til mig for et par måneder siden:
"Maskinerne er mere følsomme end dig, så de kan mærke det, før du kan ..." Ha ha
Sist endret av Nielsigne; 25-03-10 kl 18:25 Begrunnelse: Rettelse
-
25-03-10, 18:58 #2
Beskyldes ikke av fysioterapauten for dårlig holdning. Jeg er vel heller for rett. Hos meg sitter det øverst i ryggen og i nakken (i tillegg til slitasje......eh hva kommer av hva???). Har ellers verkt i fingre, ankler og hofter spesielt. Endokrinologen mente at denne verkingen kom av antistoffene. Har nettopp begynt med medisin og skal til første kontroll i slutten av april. Har avtale om bare å komme innom for blodprøvene og så skriver/ringer legen. Han kaller meg inn om han synes det er nødvendig. Fastlegen er ok. Endokrinologen er jeg ikke helt sikker på om jeg liker.? Han ville ikke medisinere så lenge skjoldbruskkjertelen respondert som den gjorde under testen. Siste test på sykehus ble tatt våren 2009. Det er fastlegen som satte meg på medisin. Alle verdier har pendlet sien 2001. Nå fikk jeg medisin med verdiene TSH 5,4 Fritt T4 15,2 og Fritt T3 4,7. Antistoffene tror jeg de har sluttet å telle. Blodprøven er tatt om morgenen for to uker siden. Resepten lå i posten to dager etter prøven?? Noen raskere når det først skjer noe?
Nå er det bare å vente å se om bedringene vedvarer. Lykke til med kroppen, vi får håpe det lar seg rette uten for mye styr (trening).
Orca
Orca's dagbok
-
25-03-10, 21:19 #3
Pyh ... Jeg kan ikke finde ud af de der tal. Ved bare, at jeg allerede ved en tsh på 2 kan mærke, noget er i udu, og mit blodtryk stiger (har normalt kun 110/70, nærmest et barneblodtryk).
Men i hvert fald er det jo musklerne, der skal holde os oppe, ikke knoglerne; de balancerer jo netop, som de gør, fordi (når!) der er muskler /kræfter til det, og fordi vi har 'barduner' i form af ledbånd - som virker!
Men også ledbåndene gør ondt, når musklerne ikke rækker. Og når musklerne (pludselig?) ikke rækker, så skyldes det for mit vedkommende, at min stofskiftemedicin ikke fungerer. Da jeg var på den gamle Eltroxin-udgave, var det et spørgsmål om, at der skulle være nok af den. Så gik det - men måske ikke så godt, som det faktisk kan komme til at gå, tænker jeg.
Derfor er det nu mit mål at skifte til naturligt stofskiftehormon.
-
26-03-10, 09:32 #4
Alt henger sammen. Jeg opplever at det er bindevevet som er problemet, når det stivner fungerer ikke noe lengre. Jeg er som sagt i ferd med å bli bedre- går sakte men sikkert fram over.
har nå ett fritt T4 på 19, og fungerer bra i hverdagen. Men ligger fortsatt litt lavt, og det merker jeg om nettene. Ting som løsner om dagen, knekker tilbake om natta. Trapper nå opp med 100 mikrogram i uka, for å se om jeg blir bedre.
Selv har jeg god erfaring med kombinasjonen osteopat, akupunktur og qigong. Men det koster penger!!! Har de siste årene brukt alle pengene mine på alternativ behandling.
Orca - jeg håper at du har fått økt til T4. Med antistoffer har du hashimotos, og skal ligge helt i toppen av referanseområdet og kanskje litt over. TSH skal ligge under null. Dessverre er det mange leger som ikke er klar over dette. Hvis jeg ikke hadde funnet min lege, hadde jeg vært ufør.
-
26-03-10, 09:53 #5
Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Jeg hadde også veldig dårlig holdning, og klarte ikke å få skuldrene bakover og brystet frem. Nå etter 2 år med personlig trener, litt naprapat og mange timer med en proff massør, har holdningen blitt mye bedre. Skuldrene er mer der de skal være. Men sliter fortsatt veldig med at det verker i kroppen, alle muskelfester er betente, og blir veldig stiv.
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
26-03-10, 12:11 #6
Damen, du høres ut akkurat som meg. Skuldrene og brystet mitt har vært helt låst. Og vestresiden har stivnet, mer enn høyre. Selv trener jeg nå en time hver dag, og blir bedre.. heldigvis, men det går sakte.
-
26-03-10, 12:48 #7
Har du prøvd vibrasjonstrening? Det har hjulpet meg mye på bevegeligheten. Noen ganger bruker jeg det bare for massasje og det å få i gang sirkulasjonen. Denne typen har de der jeg trener:http://vibe-easytrain.no/fitvibe-vibrasjonstrening/ Skånsom og fin trening, kan virkelig anbefales.
I følge massøren min er det ganske typisk for oss å stivne i skuldrer og nakke. Og så kan få slik "pukkel" bak ved nakken, så viktig å massere og holde sirkulasjonen i gang der. Jeg bruker en slik hampsak som jeg masserer med, og det hjelper også litt tror jeg.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
26-03-10, 18:57 #8
Oiii! Så det er der pukkelen min kom fra??? Trodde det hadde med ett fall i gymen på ungdomsskolen... Nå skjønner jeg hvorfor den har kommet og gått. Det er en forklaring på alt
. Tar en dag av gangen. Har en søster som har det mye værre enn meg. Hun har slitt i mange år, også med binyrene. Hun blir aldri helt bra, bare bedre i perioder. Tror heldig vis at jeg ikke har blitt kjørt helt ned.
Orca
Orca's dagbok
-
26-03-10, 23:05 #9
Den der har jeg også. :(
Denne uka har det vært estra belastning også, så nå har det helt låst seg øverst i ryggen igjen. Så nå er ryggen nakken stive og vonde og musklene på forsiden er såre og vonde.
Det var mange ganger de siste par årene som jeg lurte på hvorfor musklene ved
armhulene/brystene var så såre og vonde. Skjønte ikke først at det var musklene heller, for jeg lurte på om det var lymfeknuter eller ett eller annet.
Men da kiropraktoren tok tak i det på baksiden og tok opp musklene foran lærte jeg at det var musklene.
Lignende tråder
-
Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 111Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
For lave kalktal
Av petersen50 i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 17-10-08, 22:21 -
Lave verdier av FT4 og FT3
Av marge i forumet Normalverdiene?Svar: 10Siste melding: 24-02-07, 16:25 -
kongelig holdning:=)
Av isa1 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 15-01-07, 20:33

Svar med sitat

Bokmerker