Viser søkeresultater 1 til 10 av 93
Hybrid View
-
20-03-10, 14:33 #1
Sv: Armour Thyroid: Veiledning for leger
Thyroid har , fordi den er naturlig, kun helt rent levo-thyroxin og riktig type rent liothyronin.
Hvis man leser i legetidsskriftet og andre steder på nett, så der det fryktelig viktig om en medisin er høyre eller venstre.
Levosthyroxintabletter blir presset ved hjelp av varme, og den prosessen ødelegger en viss prosent av virkestoffet, og rett etter fremstilling mister levothyroxin en masse styrke fordi den den nedbrytes.
Det er et vedlkjent fenomen, og derfor putter de inn i tabletten en del mer virkestoff, for at den fremme ved forbrukeren skal være noenlunde lik den riktige styrken.
Av mange erfaringer og prøver over tid, og prøver av gammel Thyroid som er mange år gammel, vet man at det ikke degraderes nevneverdig.
Og, hva brytes tablettene ned til??
Tetter det igen reseptorene??
Vi mennesker harforskjellige reseptorer, og genetiske varianter av metabolismen, og cyp-varianter. medisiner metaboliseres forskjellig. Tenk bare på marevan, hvor man må ta en genprøve før man kan begynne med marevan. Fremdeles er det mange leger som ikek gjør det. Noen pasienter skal ha en brøkdel marevan i forhold til majoriteten, og det er et stort problem at det ikke fins så små tablettstyrker. Andre må ha ti ganger større doser enn nromalvarianten.
Noen må ha svine-insulin,e llers faller de i koma flere ganger i måneden.
-
31-07-10, 18:00 #2
AHA.. se her ja, den "lille Bibel"... Dette er altså retningslinjene Balder følger.. :
Kopi fra veiledningen for leger:
Det er meget viktig å ikke overdrive T3 dosen. En bør vanligvis ikke overskride total døgndose på 15(-20) mcg T3. Armour 90 mg (= 1 "grain") inneholder T3 13,5 mcg, en bør sjelden foreskrive større døgndose Armour enn 90 mg (unntaksvis 120 mg). Typiske døgndoser er 60 og 9Omg, dosert som 30+30 og 60+30 mg.
Unngå høyere enkeltdoseinntak av T3 enn 10 mcg (Armour 60 mg / 1 grain inneholder 9 mcg) grunnet rask absorpsjon og større mulighet for hypertyreote symptomer etter tablettinntak med T3. T4/T3-ratioen i Armour (4,22) er trolig for lav i forhold til optimal humansubstitusjon, og ren Armour-behandling gir gjerne lav/lav normal frott T4 og høy/høy normal fritt T3. Derfor bør det ved bruk av Armour gis et tillegg med ren T4 (Levaxin) på 12,5-50 mcg for å få opp T4/T3-ratioen (optimalt 7-8?). Denne Levaxin-dosen tas fortrinnsvis sammen med morgendosen Armour.
Som ved all Thyreoidea-substitusjon bør dosene styres ved hjelp av regelmessige blodprøve-kontroller, med mål-TSH rund 1,0 (0;5-1,5). Levaxin og/eller Armour kan justeres opp eller ned ved behov for dosejusteringer. Unngå supprimert TSH (enkelte unntak), det er ikke rigtig at TSH skal være supprimert ved bruk av Armour (eller annen T3-substitusjon).
Off...
kjenner jeg blir noget matt...
Utover dette bruker man ikke hue, eller? Joda, noen av behandlerene på Balder gjør jo absolutt det har jeg hørt.. Men de er kanskje også de enkelte unntak??
-
01-08-10, 18:55 #3
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
01-08-10, 21:35 #4
Ja, jeg så dette før idag og har gått å ergret meg !
At det går an å mene noe så dumt etter mange års utdannelse får så være.
Det er ikke forbudt å være dum.
Men at en forening, som tar betalt for å representere dine og mine (bare nesten!!) interesser er jo det verste etter mitt syn.
NTF har altså oppfordret sine medlemmer til å la denne legen sende dette skrivet til sin behandlende lege !
Jeg blir så jævlig trist.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-08-10, 10:42 #5
Enig Hansen, det du poengterer det er jo det aller værste med hele skrivet....
Jeg reagerte med harme over det Lillepus88 meddeler..... Det begynner å bli absurd det hele, når thyroideaforeningen har tre stakkars setninger om diagnostisering og behandling av hypothyreose...
Kopiert fra siden deres:
Diagnose
Ved hjelp av en blodprøve kan legen klarlegge mengden av thyroxin i blodet.
Behandling
Hypotyreose behandles som oftest med thyroxin og er en behandling som varer livet ut. Noen leger har i tillegg begynt å gi Liothyronin til pasienter som ikke får nok effekt med thyroxin.
Det er klart at man trenger veiledning og hjelp til å søke om uføretrygd og kurs om å lære seg å leve med sykdommen , hvis levaxin skal være det nesten eneste saliggjørende mot denne sykdommen..(mener ikke å støte folk som trenger disse tiltakene!! Og kunnskaper trenger vi jo, men hva inneholder disse kursene egentlig??
) Og hva sier dette om holdningene til de som driver en organisasjon, om de de egentlig skal hjelpe?? Ja, det er jævlig trist..
Lignende tråder
-
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 33Siste melding: 13-02-14, 18:27 -
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 32Siste melding: 09-02-12, 08:46 -
Leger med erfaring med Armour?
Av Vigdis i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 02-11-09, 12:22

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker