Jeg er nu begyndt at øge dosis lidt igen, men går så noget forsigtigere frem denne gang.
I går aftes tog jeg 150 mcg. og nu i aften og i hvert fald også i morgen vil jeg holde mig til 125 mcg.
Bortset fra at jeg har været en del svimmel i dag, har ondt i nakken og er lidt influenza-agtig øm i kroppen, så går det ok
Hvorfor er det egenligt at man kan få alle de bivirkninger når man øger dosis, hvis T4 blot lagres i kroppen og så først omdannes til T3 senere?
Kemi har jeg besluttet at tage senere. Københavns VUC har suppleringskurser i sommerferien
Og så får jeg ny læge sidst på måneden. Jeg har kigget på hjemmesider hos de læger jeg kunne vælge imellem og fandt så et ægtepar hvor konen bl.a har en særlig interesse for stofskiftesygdomme. Så jeg håber og krydser for at det bliver positivt.
At hun også bruger akupunktur som smertebehandling er bare et rigtigt lækkert plus.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hej Tanja

Der findes to slag læger: de der er slaver af TSH (tilpasser medicindose til TSH-tallet, IKKE patienten) og de andre (desværre færre), der tilpasser medicindose enten til eget skøn over patientens symptomer (forudsætter at lægen faktisk tror på sin patient og respekterer ham/hende) og/eller beregner dosestørrelse efter regnestykke, der bygger på reglen om, at en hypothyreose-syg har brug for (som minimum) en medicindosering, der svarer til 1 mcg pr et pound kropsvægt (undt. ekstremt overvægtige). Derfor spurgte jeg til din vægt.

Følger man reglen om minimumdosering pr pound kropsvægt, ser regnestykket således ud:

70 kg = 154,18502 pounds (1 pound = 454 gr)
1 mcg x 154,18502 pounds = 155 mcg medicindose

Det betyder, at din første indskydelse mht til at vurdere behovet for medicin var helt korrekt! Men det betyder ikke, at en hurtig øgning er godt for dig.

Havde det været mig, ville jeg øge til 150 mcg mandag og fortsætte med 125 mcg de resterende ugens dage.

Ugen efter ville jeg prøve at øge de første to dage og se hvordan det går. Dog helst uden at give op for hurtigt i tilfælde af overdoseringssymptomer. Kroppen skal nå at vænne sig til en dose og har brug for tid til det.

Ugen efter ville jeg se om jeg ikke kan øge dosering ugens første 3 dage, og så videre i samme rytme til man ender på den øgede dose alle ugens dage.

Det er ikke alle, der har brug for at gå så langsomt frem, men nogle er så følsomme at en langsom optrapning er nødvendig. Til gengæld opnår man den dosering der brug for, selv om det ikke vil ske over kort tid.... Og når alternativet er helt at opgive pga. frygt for overdoserings-symptomer, da er en langsom optrapning langt at foretrække, mener jeg.

Har andre gode (bedre) råd til Tanja?
Tusind tak
Så venter jeg at øge igen til i næste uge.