Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Threaded View
-
14-03-10, 21:46 #5
Sv: Ny her og har brug for hjælp
Jeg aner desværre ikke hvilken type jeg havde.
Jeg fik kun taget blodprøver fordi jeg havde det helt skævt psykisk. Jeg tror ikke der var nogen udpræget hævelse (hvis nogen) af skjoldbruskkirtlen - jeg kan i hvert fald ikke huske at det blev nævnt eller jeg selv mærkede noget til det. Der var heller ikke nogen knuder.
Jeg mener at jeg blev behandlet ml. 2000 og 2002, men er ikke helt sikker på årstallene - det foregik i hvert fald over to år. Jeg fik thycapzol da min mand og jeg forsøgte at få børn.
Jeg går til kontrol hos min praktiserende læge.
De sidste år har jeg faktisk kun fået taget blodprøve når jeg følte noget var skævt og har bare godtaget svarene om at mine tal så fine ud. Jeg har så efterfølgende fået at vide at mine FT4 tal har svinget en hel del selv om jeg har haft taget samme dosis eltroxin.
Men jeg mener bestemt at huske at jeg havde noget mere energi (jeg kan dog faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har haft samme mængde energi som andre mennesker...jeg tror vi skal helt tilbage til jeg var teenager og jeg er 34 nu)
Jeg fik lavt stofskifte efter jeg havde født min søn. Det blev opdaget i foråret 2006 da han var ca. ½ år gammel.
Jeg startede så på eltroxin og tog 100 mcg. dagligt og er siden kommet op på 125 efter jeg skiftede til euthyrox.
Jeg vejer 69-70kg
Selvfølgelig gider jeg og jeg sætter stor pris for hjælpen
Jeg har svaret med rødt for oven.
Da jeg fik øget mængden af euthyrox fra 100 til 125 mcg blev jeg ret dårlig, fik trykken i hovedet og blev uendelig træt og var derfor deltids sygemeldt i 4 uger.
Jeg har nu haft forsøgt at øge dosis af euthyrox til 150 mcg dagligt og igen oplever jeg ondt/trykken i hovedet og abnorm træthed
Herudover har jeg også smerter i nakken (eller nærmere senerne i nakken vil jeg tro - jeg oplevede sjovt nok samme smerte/irritation da jeg stoppede med at ryge og brugte nicotinplaster).
Og denne har jeg også følt det som om jeg får alt for meget ilt når jeg trækker vejret. Først tænkte jeg at det sikkert var et godt tegn og min krop bare skulle vende sig til det, men så begyndte jeg at få en brændende smerte(i mangel af medre ord) i hals og brystkasse og havde det nærmest som om jeg havde røget 40 cecil og løbet op og ned af en masse trapper.
Herefter begyndte jeg også at få en ubehagelig trykkende fornemmelse i brystet.
Derefter var jeg ikke tryg ved den øgede dosis og er derfor nede på 125 mcg. igen.
Jeg er ikke sikker på jeg bare skal være mere tålmodig og tage en lille pause hvor jeg bliver på 125 mcg og så forsøge at øge igen, men med en lavere dosis
Lignende tråder
-
ca. 4 år med lavt stofskifte
Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 22-07-10, 10:20 -
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 14Siste melding: 19-06-10, 11:32 -
Kan det være højt stofskifte?
Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 30-12-09, 16:48 -
lavt stofskifte/bivirkninger
Av solskin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-08-08, 23:35 -
Hvordan hjælper jeg andre med at finde ud af højt stofskifte
Av ninus i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-09-07, 11:18

Svar med sitat

Bokmerker